Cele mai dispreţuite zece companii din SUA

– Clienţii, angajaţii, deţinătorii de acţiuni şi plătitorii de taxe urăsc marile corporaţii din mai multe motive. 247wallst.com a analizat o listă lungă de corporaţii pentru care există suficiente studii ca să fie numite printre cele zece cele mai dispreţuite companii din America. Cercetările referitoare la companii au fost realizate din două perspective.

Prima este cercetarea publică referitoare la satisfacţia consumatorilor, relaţiile cu clienţii, tarifarea produselor şi serviciilor, şi afişarile mărcii. Cercetarea WallSt ia în considerare o altă serie de factori, care includ profiturile actuale, previziunile profitului, dezvoltarea şi calitatea unui produs, precum şi evaluările unui brand.

Unele companii de pe listă sunt dispreţuite la scară largă, din cauza afacerilor în care sunt implicate. Într-un mediu economic în care resursele au devenit tot mai răspândite, o companie aeriană sau o companie de vânzare cu amănuntul, care are milioane de clienţi, are şanse mult mai mari să îşi atragă o percepţie publică negativă.

În mod asemănător, băncile şi alte corporaţii cu un număr mare de sedii au un dezavantaj în comparaţie cu afacerile care au puţini clienţi.

Unele dintre corporaţiile de pe listă au fost nevoite să concedieze un număr semnificaţiv de oameni, din cauza recesiunii. Reducerile determină un moral scăzut, o creştere a volumului de muncă a personalului rămas şi afectează satisfacţia consumatorului atunci când serviciul este mai slab.

Fiecare companie a fost examinată în funcţie de mai multe criterii. S-a luat în considerare randamentul total al acţiunilor în comparaţie cu piaţa largă şi alte companii din acelaşi sector în timpul ultimului an.

Au fost revăzute opiniile analiştilor financiari referitoare la acele companii. De asemenea, s-au luat în considerare articole negative din presă,  prin folosirea unui algortim prin care s-au analizat peste 12.000 de siteuri, fiind clasificate companiile în funcţie de frecvenţa cuvintelor negative.

„Merită menţionat faptul că unele companii de pe această listă au avut rezultate foarte bune la unele categorii şi foarte slabe la altele. Unele dintre companii cele mai urâte din America au avut performanţe de stoc bune. Altele au satisfăcut consumatorii. Toate aceste lucruri au fost luate în considerare atunci când a fost luată decizia pentru lista finală”, spun realizatorii studiului.

Iata şi lista finală, cu cele mai detestate zece companii din anul 2011, conform 247wallst.com (ordinea fiind aleatorie):

1. Facebook

Momentan, Facebook are peste 800 de milioane de utilizatori. Orice companie de mărimea aceasta are cu siguranţă şi o mulţime de voci critice. În comparaţie cu alte siteuri sociale media, Facebook are nivelul de satisfacţie a consumatorului cel mai mic.

Facebook a enervat de multe ori utilizatorii deoarece a fost neglijată confidenţialitatea personală. Evenimente notabile includ introducerea programului de recunoaştere facială, care a declanşat o anchetă condusă de UE şi noua faţă a Facebook-ului (Timeline).

Potrivit datelor obţinute, 25,9% dintre utilizatorii Facebook au descris serviciul de relaţii cu clienţii al companiei drept „slab”, procentul reprezentând cel mai mic scor la această categorie.

2. Compania aeriană American Airlines

American Airlines a fost declarată drept cea mai slabă linie aeriană în ceea ce priveşte serviciul de clienţi. Compania aeriană s-a aflat printre cele mai slabe companii de transport anul trecut, din cauza deficienţelor de manipulare a bagajelor şi a anulării de zboruri.

3. AT&T

AT&T, o companie de servicii de telecomunicaţii, a primit cel mai mic scor în ceea ce priveşte performanţa relaţiilor cu clienţii wireless. Compania a fost marcată de probleme referitoare la reţeaua sa 3G, însă acum acestea au fost depăşite.

AT&T a fost atacată atât de gurvern, cât şi de presă, pentru ceea ce mulţi au considerat drept o încercare de a stabili un monopol prin achiziţionarea T-Mobile. Transportatorul wireless a primit şi cel mai slab rating al satisfacerii pentru furnizorii de servicii standard pentru telefoane mobile. Un sondaj spune că 26% dintre clienţi notează serviciile companiei drept „slabe”.

4. Nokia

Nokia şi-a pedepsit acţionarii deoarece procentajul său din piaţa de telefoane inteligente a scăzut trimestru după trimestru, acţiunile companiei fiind cu 50% mai mici în ultimul an. Probabil, Nokia va pierde poziţia de lider, ca şi companie de telefoane de top din lume, în faţa lui Samsung în perioada imediat următoare. Nokia a primit cel mai mic punctaj în ceea ce priveşte satisfacţia generală, şi a primit şi cel mai mic scor pentru telefoane wireless. Potrivit Interbrand, valoarea mărcii Nokia a scăzut cu 15% anul trecut.

5. Goldman Sachs

Reputaţia proastă a companiei de holding bancar Goldman Sachs a fost cimentată atunci când guvernul a dat-o în judecată pentru fraudă în 2010. Firma a ajuns la o înţelegere cu guvernul, de 550 de milioane de dolari, dar acest lucru a fost privit drept ceva mai mult decât o palmă dată tuturor contribuabililor la stat, având în vedere averea imensă a băncii.

Însă, acuzaţiile de fraudă nu au încetat, ci mai degrabă au accelerat. Goldman se află în faţă unor procese cu privire la instrumentele de ipotecă pe care le-a vândut în valoare de 15,8 miliarde de dolari.

6. Best Buy

Best Buy, compania de vânzare cu amănuntul  a electronicelor a înălcat regula relaţiilor cu clienţii. Aceasta nu a reuşit să îşi ţină o promisiune faţă de consumatorii săi, şi le-a spus acest lucru atunci când era prea târziu.

Best Buy a rămas fără anumite produse pe care oamenii le-au comandat de Craciun, şi nu le-a spus acest lucru cumpărătorilor decât cu două zile înainte de sărbători.

7. Banca Americii

În septembrie, Banca Americii a anunţat că va concedia 30.000 de persoane. Valoarea acţiunilor sale au scăzut cu 55% într-un singur an. Iar banca, se confruntă în continuare cu acţiuni juridice din partea guvernului federal, a mai multor state şi a unora dintre acţionarii săi.

Clienţii cu amănuntul au arătat dispreţul faţă de serviciul de relaţii cu clienţii al Băncii Americii.

Nu numai că se află în coada sondajelor cu privire la satisfacerea clienţilor, dar 41,5% din respondenţi au calificat serviciul băncii drept „slab”. Acesta este cel mai mare procent de persoane care a dat calificativul „slab” unei companii.

8. Johnson & Johnson

Johnson & Johnson, producător de produse farmaceutice, a experimentat o serie de probleme şi de rechemare a produselor, care au început cu Motrin şi Tylenol – produse pentru copii.

Părinţii unui copil de doi ani, care a fost tratat cu unul din loturile contaminate de Tylenol, a dat în judecată compania pentru decesul accidental al copilului lor. În martie 2011, FDA (Administraţia Medicamentelor şi Alimentelor din SUA) a preluat controlul asupra trei fabrici ale companiei. Vânzările medicamentelor fără prescripţie, în cel de-al treilea trimestru al anului 2011, au scăzut cu 24% faţă de anul precedent.

9. Sears

Compania de vânzare cu amănuntul, care tot îmbătrâneşte, a avut un rezultat slab în ceea ce priveşte satisfacerea clienţilor anul trecut, iar de când Sears a fuzionat cu Kmart, ce era falimentar, în 2005, a avut rezultate proaste şi la capitolul acţiuni. Performanţa ambelor mărci a fost atât de slabă încât acţiunile Sears Holdings au scăzut cu 60% în ultimul an.

În vacanţa de cinci sătămâni care s-a încheiat la începutul lui ianuarie, vânzările magazinelor Sears erau mai mici cu 6%. După anunţarea acestor rezultate, Sears Holdings a declarat că va închide 100-120 de magazine Sears şi Kmart. Compania a ieşit pe locul şase în clasamentul sondajului.

10. Netflix

Netflix a avut unul din cele mai mari ratinguri ale satisfacerii clienţilor dintre toate companiile mari, anul trecut. Acţiunile sale au scăzut de la 305 dolari la 90 de dolari în mai puţin de şase luni.

Una din principalele cauze a fost creşterea procentului clienţilor cu 60%. Mişcarea a determinat pierderea a 810.000 de abonaţi şi a generat o avalanşă de plângeri.

Anul acesta, Netflix a ajuns pe locul 18 în sondajul referitor la calitatea unui vânzător online. Valoarea acţiunilor a scăzut cu 62% din valoarea sa, în mare parte în ultimele patru luni ale lui 2011. (Sursa: 247wallst.com)

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.