Vă mai amintiţi cum arătau paginile de start „antice” ale giganţilor de pe Internet?

Majoritatea dintre noi nici nu ne dăm seama, dar paginile de start ale greilor de pe Internet precum Amazon, Facebook şi YouTube s-au schimbat foarte mult faţă de cum arătau în momentul în care s-au lansat.

De asemenea, majoritatea dintre noi nu ne amintim că la un moment dat Google avea şi un semn de exclamare, Google!, şi avea indexate doar 25 de milioane de pagini, spre deosebire de 25 de miliarde cât sunt acum, sau că Amazon era odată monocrom şi era prezentat drept „cea mai mare librărie de pe Pământ”.

Cu o schemă de culoare simplă şi cu un accent pus pe text în loc de imagini, aceste pagini de start „preistorice” au cunoscut o transformare colosală într-un timp relativ scurt, devenind pagini bogate în conţinut pe care le vizitează miliarde de oameni.

Citeste si:  Şeful Twitter, Dick Costolo, a demisionat

Amazon, care acum vinde milioane de produse, inclusiv jucării, electronice şi ceasuri, se lăuda în 1994 cu gama sa „de un milion de titluri” şi îşi invita clienţii să scrie propriile recenzii ale cărţilor citite sau să contribuie la o listă de recomandări pentru utilizatori. Acestea au rămas şi acum componente-cheie ale siteului.

Amazon este un prim exemplu al modului în care se construiau iniţial siteurile,  predominând conţinutul sub formă de text, linkurile cu hipertext în albastru, cu sublinieri şi cu o grafică deloc sofisticată.

Facebook sau „thefacebook” cum era cunoscut la început, a fost disponibil doar pentru studenţii de la Universitatea Harvard, atunci când a fost lansat în 1994. Deşi siteul are acum peste 800 de milioane de utilizatori activi, schema de culori alb şi albastru a rămas în mare parte neschimbată.

Citeste si:  Parlamentul European cere, într-o rezoluţie simbolică, dezmembrarea Google

MySpace, care a fost lansat în 2003 şi la un moment dat a deţinut titlul de „cel mai vizitat site de pe Internet”, a arătat cât de repede pot cădea în dizgraţie siteurile foarte cunoscute. Reţeaua de socializare a fost cumpărată de News International pentru suma de 580 de milioane de dolari, în perioada de vârf a popularităţii sale, între 2005-2008. Însă, a intrat foarte repede în umbră după ce utilizatorii s-au transferat pe Facebook.

Pagina de start a Twitter din 2005, cu logoul bizar verde şi cu fundalul alb, avea un aspect cu totul diferit faţă de designul actual, când predomină nuanţele de albastru şi sigla pasăre. La lansare, numele siteului era de fapt „Twittr” pentru a reflecta interfaţa mesajelor text folosite pentru a posta „tweets” înainte să fie introduse numeroasele aplicaţii pentru telefoane inteligente.

Citeste si:  Google aniversează 12 ani de la înfiinţare

Deşi utilizatorii încă pot să trimită mesaje text către Twitter pentru a le actualiza conturile, majoritatea din cei 100 de milioane de abonaţi se conectează mai des prin intermediul aplicaţiilor, în timp ce sunt pe drum.

Deşi gama de servicii şi tehnologia incredibilă a Google s-a schimbat enorm de la lansarea sa din 1998, pagina sa de start nu s-a modificat prea tare.

Profesorul Beale a spus: „Google a avut întotdeauna un principiu că vrea să furnizeze servicii utilizatorilor săi, pur şi simplu. Desigur, Google oferă mult mai mult de atât, dar a păstrat claritatea casetei de căutare ca o componentă principală a paginii de start. Într-adevăr, puteţi spune că pagina de start din ziua de azi este chiar mai simplă decât cea din 1998”.

Sursa: Daily Mail

Citește și
2 Comentarii
  1. Prudent spune

    Ce numar formidabil de pagini indexeaza azi Google! Pastrandu-se rata de crestere a numarului acestora, in sa zicem 25 de ani, vom avea dificultati la transcrierea numarului!

  2. cosming spune

    Mie chiar imi pare rau ca s-a schimbat pagina de start a Google.
    Era mult mai simpla si mult mai eleganta! La urma urmei Google inseamna in principal cautare pe Internet! Si pentru acest lucru am nevoie de o casuta text in care scriu ce vreau sa caut si un buton!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata