Au fost descoperite 11 noi sisteme planetare, conţinând 26 de planete

– Misiunea Kepler a NASA a descoperit 11 noi sisteme planetare, care găzduiesc 26 de planete confirmate. Descoperirea a făcut ca numărul exoplanetelor (planete din afara sistemului nostru solar) descoperite de oamenii de ştiinţă să se ridice la 729.

Planetele descoperite gravitează în apropierea stelelor lor, fiind situate mai aproape de acestea decât este Venus de Soare.

Mărimile lor variază, cele mai mici având 1,5 ori raza Pământului, cele mai mari  ajungând la dimensiuni mai mari decât ale gigantului Jupiter. Majoritatea lor au o mărime cuprinsă între cea a Terrei şi cea a planetei Neptun, însă este nevoie de observări aprofundate pentru a determina care au şi o compoziţie asemănătoare planetei noastre.

Telescopul Kepler a fost lansat în spaţiu în martie 2009, cu scopul de a descoperi noi exoplanete. El detectează variaţii ale luminii venite de la stele, iar cu ajutorul acestora identifică planetele care orbitează în jurul lor.

Niciunul dintre noile sisteme planetare descoperite nu se aseamănă cu sistemul solar.

Sistemul cu cele mai multe planete dintre cele 11 este Kepler-33, cu o stea mai veche şi mai mare decât Soarele. Sistemul include 5 planete, care au mărimi între 1.5 ori şi 5 ori dimensiunea Pământului. Toate cele cinci planete orbitează în jurul planetei-mamă la o distanţă mai mică decât distanţa la care planeta Mercur, prima planetă de la Soare, orbitează în jurul acestuia.