Cea mai sănătoasă mâncare din lume. Află cele şapte secrete ale bucătăriei din Tokyo

0

Bucătăria japoneză, naturală şi armonioasă, este considerată una dintre cele mai sănătoase din lume. În prezent, secretele bucătarilor japonezi au ajuns şi în Occident, astfel încât toată lumea se poate bucura de gustul delicateselor asiatice.

– În Japonia mâncărurile sunt compuse din alimente separate, fiecare păstrandu-şi aroma şi aspectul natural. Acestea sunt servite pe platouri sau în castronaşe mici, creând impresia că fiecare masă este o selecţie de mostre culinare, aduse pentru degustare. Japonezii promovează astfel o dietă sănătoasă, fără excese, cu porţii mici, dar consistente de mâncare.

 

Un meniu tipic japonez trebuie să includă peşte, legume de sezon, tofu marinat şi orez maroniu. Toate mâncărurile japoneze sunt foarte uşor de preparat, au un gust extraordinar şi sunt sănătoase. Bineînţeles, nu trebuie uitat ceaiul verde – „secretul” femeilor din Japonia pentru a-şi menţine silueta.

Peştele crud, benefic pentru organism

Peştele şi fructele de mare au cea mai mare importanţă în dieta zilnică a japonezilor. În piaţa Tsukiji din Tokyo, cea mai mare piaţă de peşte din lume, se găsesc peste 400 specii de fructe de mare, alge marine şi peşte. Bucătării japonezi folosesc cu precădere tonul, scrumbia şi sardinele care pot fi fierţi, fripţi la grătar, sau câteodată, preparaţi cu sare şi oţet şi apoi serviţi cu orez ca sushi. Peştele, crud sau preparat, este o sursă excelentă de acizi graşi Omega-3, care oferă multe beneficii pentru sănătatea inimii şi a creierului.

Mai puţină carne roşie

Până la mijlocul secolului al XIX-lea, în Japonia, religia interzicea consumul de carne. De aceea, în bucătăria japoneză, carnea este utilizată în cantităţi foarte mici, se serveşte cu sos şi este puternic condimentată. Deseori, japonezii prepară carnea cu fructe – ananas, banane, migdale. Spre deosebire de peşte, carnea roşie conţine multe grăsimi saturate, care pot declanşa obezitatea şi boli cardiovasculare.

Soia în loc de carne

În bucătăria japoneză, produsele din soia pot înlocui cu succes carnea din alimentaţie. Fie că alegi să o mănâci sub formă de tofu, ori sub formă de boabe sau uscată, aceasta reprezintă o sursă foarte bună de proteine şi nu conţine grăsimi saturate.

Supă la micul dejun

Supa este un fel de mâncare pe care japonezii îi consumă aproape la fiecare masă, chiar şi la micul dejun. Ei mănâncă în special supa miso, preparată din pasta de soia. Supa miso reduce nivelul de colesterol şi tratează problemele intestinale. Supele de tăiţei sunt, de asemenea, populare în Japonia datorită faptului că sunt gata preparate în pachete instant. Supele sunt pline de nutrienţi şi ajută corpul să consume mai puţine calorii.

Ceai verde

După fiecare masă se serveşte o ceaşcă de ceai parfumat, un fel de infuzie, fără niciun adoas de zahăr sau lămâie. Ceaiul verde japonez are numeroase beneficii de sănătate: ajută la reglarea tensiunii arteriale şi a glicemiei, stimulează sistemul imunitar şi încetineşte procesului de îmbătrânire, relatează România Liberă.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.