Cum se „închiriază” maşinile în străinătate şi se vând în România, la preţuri între 1.000 şi 4.000 euro

0 11

– Procurorii Capitalei au trimis în judecată 19 membri ai unei grupări, care se ocupau cu introducerea în mod fraudulos pe teritoriul României a unor autoturisme sustrase sau închiriate din străinătate, fără intenţia de a fi restituite.

Potrivit unui comunicat al Parchetului remis vineri, 27 ianuarie, autoturismele erau închiriate din străinătate (existând şi excepţii), de la societăţi de profil, după care erau introduse în ţară, anterior expirării perioadei de închiriere. Ulterior, erau falsificate documentele de provenienţă şi se încerca înmatricularea şi valorificarea acestora, inculpaţii beneficiind şi de complicitatea unor funcţionari din cadrul Registrului Auto Român.

O altă modalitate în care acţionau inculpaţii consta în identificarea de autoturisme înmatriculate legal pe teritoriul României, similare ca model, marcă şi an de fabricaţie celor de provenienţă ilicită, în vederea falsificării ulterioare a documentelor de identificare şi a plăcuţelor cu numerele de înmatriculare ale autoturismelor aduse în ţară în mod nelegal (prin crearea unor ‘clone’).

În acest sens, gruparea beneficia de sprijinul unor poliţişti sau alţi funcţionari care le efectuau verificări în evidenţele oficiale şi le comunicau datele privind situaţia juridică a unor autoturisme.

Cu datele astfel obţinute, erau ‘fabricate’ documente pentru autoturismele sustrase, singura posibilitate de descoperire a falsului fiind verificarea seriei de şasiu a autoturismului, verificare care se face doar în cazul înstrăinării autoturismului sau în ipoteza expirării inspecţiei tehnice periodice.

Scopul final era acela ca autoturismele să fie vândute unor cumpărători de bună-credinţă, în vederea realizării în acest mod a unor foloase materiale injuste.

Astfel, odată cu încheierea unui contract de închiriere a unui autoturism, societatea de profil înmâna clientului, împreună cu autoturismul solicitat, talonul (certificatul de înmatriculare) autoturismului, asigurarea de răspundere civilă auto, rovinieta, cartea verde (în cazul în care clientul declara că doreşte să părăsească teritoriul ţării unde a încheiat contractul de închiriere) şi o singură cheie de contact.

Clientul nu primea cartea de identitate a autovehiculului sau certificatul de proprietate şi nici cea de-a doua cheie a autoturismului, acestea rămânând la societatea de închiriere.

După aducerea în România a autoturismelor închiriate de la societăţile de profil din străinătate, se încerca înmatricularea acestora pe teritoriul ţării.

Autoturismele erau prezentate la reprezentanţele Registrului Auto Român (RAR) înainte de a expira perioada de închiriere (interval de timp în care acestea nu figurau în bazele de date ca fiind furate), unde erau prezentate certificatele de înmatriculare ale autoturismelor, primite de la societăţile de închiriere, precum şi facturi sau contracte de vânzare-cumpărare false ce atestau faptul că autoturismele au fost achiziţionate din străinătate de la persoane fizice sau juridice.

După ce obţineau certificatul de autenticitate şi cartea de identitate pentru autoturismele prezentate la RAR, persoanele implicate în cauză se deplasau la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, personal sau prin persoane interpuse, unde depuneau actele menţionate mai sus şi, pentru obţinerea înmatriculării definitive, documente falsificate reprezentând cărţile de identitate ale autoturismelor sau certificatele de proprietate ale acestora.

De asemenea, după introducerea în ţară a autoturismelor închiriate din străinătate, imediat se încerca valorificarea acestora cu preţuri extrem de mici (între 1.000 şi 4.000 de euro) faţă de preţul practicat pe piaţă pentru respectivele modele de autoturisme.

Imediat, intermediarii încercau valorificarea în continuare a respectivelor autoturisme, preţul acestora crescând de obicei cu sume cuprinse între 50 şi 200 de euro, reprezentând câştigul intermediarului.

Preţul pieţei era cerut numai în cazul autoturismelor la care se reuşise înmatricularea definitivă în România, care erau ulterior vândute unor cumpărători de bună-credinţă. Au existat însă şi cazuri în care aceste autoturisme au fost închiriate de la societăţi de profil din România, după care au fost valorificate pe teritoriul ţării.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata