Şapte obiceiuri periculoase ale managerilor, care te „invită” să îţi cauţi un alt loc de muncă

0

În publicaţia “Why smart executives fail” Sydney Finkelstein, profesor de management la Colegiul Darmouth, a explicat de ce „directori executivi deştepţi dau rateu”. El a împărtăşit o parte din cercetările sale despre eşecurile companiilor Enron, Tyco, WorldCom, Rubbermaid, şi Schwinn. În opinia sa, directorii executivi de la companiile respective au avut şapte 7 obiceiuri comune.

Aceste trăsături pot fi regăsite şi la liderii actuali, cum ar fi Research In Motion (RIMM); dau semne şi cei de la firmele cotate ca fiind imbatabile, cum ar fi Apple (AAPL), Google (GOOG), şi Amazon.com (AMZN), scrie Forbes.com.

Iată obiceiurile descrise de Finkelstein:

1. Ei şi companiile lor cred că domină mediul de afaceri. Compania Shouldn’t a încercat să domine mediul de afaceri şi să stabilească ritmul în cadrul pieţelor. Aceşti manageri supraestimează măsura în care controlează piaţa şi subestimează rolul circumstanţelor în afacerea pe care o deţin. Lee Kun-Hee Samsung a avut un mare  succes cu electronice încât a crezut că poate repeta acest succes cu automobile. Astfel că a investit 5 miliarde de dolari pe o piaţă auto deja suprasaturată. De ce? Nu a avut nici un plan de afaceri. Lee a iubit pur şi simplu maşinile şi a visat să se lanseze în afaceri auto.

2. Se identifică aşa de mult cu  compania încât nu există nici o diferenţă între interesele lor personale şi interesele corporaţiilor. Acest obicei pare a fi inofensiv, poate chiar benefic. Vrem ca liderii afacerilor să fie complet angajaţi în companiilor lor, cu interesele lor bine aliniate cu cele ale companiei.

În realitate, liderii le-au tratat ca extensii ale personalităţilor lor. Un „imperiu privat” în care  mentalitatea lor a dăunat afacerilor. Ei au picat pe o pantă alunecoasă utilizând fonduri corporative pentru motive personale.

3. Cred că au toate răspunsurile. Iată imaginea de competenţă executivă pe care am fost învăţaţi să o admirăm zeci de ani: un lider dinamic în luarea deciziilor, care se ocupă cu multe crize simultan. Imaginea aceasta este falsă. Liderii care  tind să rezolve problemele atât de repede nu au posibilitatea de a înţelege implicaţiile. Mai rău, aceşti lideri care cred că au toate răspunsurile  nu sunt deschişi în a învaţa ceva nou.

4. Elimină pe oricine, fără milă, dacă nu se raliază cauzei lor. Această abordare este extrem de distructivă. Prin eliminarea tuturor punctelor de vedere contrare, directorii executivi distrug şansa  de a vedea şi de a corecta problemele care apar în companie.

5. Sunt purtătorii de cuvânt desăvârşiţi, obsedaţi de imaginea companiei. Aceştia sunt în permanenţă prezenţi pe scena publică, dar managementul devine superficial şi ineficient. Consecinţa? În loc să realizeze ceea ce îşi propun, majoritatea se folosesc de aparenţa lucrurilor împlinite. Atunci când directorii executivi sunt obsedaţi de imaginea lor, au puţin timp pentru detaliile operaţionale.

6. Subestimează obstacolele. Ca director executiv ai posibilitatea de a adopta o viziune. Când directorii executivi devin prea îndrăgostiţi de viziunea lor, ei trec cu vederea de multe ori sau subestimează dificultatea problemelor. Simt o nevoie de a avea dreptate la  fiecare decizie importantă. De exemplu,  liderii de la Iridium şi Motorola (MMI) au investit miliarde de dolari pentru a lansa sateliţi, chiar şi după ce a devenit evident că telefoanele mobile au fost o alternativă mai bună.

7. Se  bazează numai pe experienţa lor. În încăpăţânarea lor, mulţi directori insistă pe furnizarea unui produs pe o piaţă care nu mai există sau nu reuşesc să se plieze pe noutăţile din alte domenii. În loc să se adapteze noilor condiţii ale pieţei, ei folosesc propriile lor cariere ca singurul punct de referinţă.

În loc de concluzii: dacă şeful dvs. prezintă mai multe din aceste trăsături, este momentul pentru a începe căutarea unui nou loc de muncă.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.