Legislaţia rutieră se va schimba. Vezi principalele modificări

2

La data aderării la Uniunea Europeană, România şi-a luat angajamentul de a reduce cu 50% numărul de victime ale accidentelor rutiere până în 2010 faţă de valorile înregistrate în anul 2001, însă numărul acestora a crescut anual, proporţional cu creşterea constantă a parcului auto şi a mobilităţii acestuia, în condiţiile unei infrastructuri învechite, scrie Capital.ro

Având în vedere datele menţionate mai sus, UE şi-a propus ca în perioada 2011-2020 să reducă numărul victimelor cu 50%, obiectiv impus şi României.

Astfel, Guvernul a lansat în dezbatere publică Strategia Naţională pentru Siguranţa Rutieră, document care urmează să fie aprobat în perioada următoare.

“Analizând distribuţia accidentelor grave de circulaţie în funcţie de vârsta persoanei vinovate de producerea accidentului, s-a constatat că, în cazul unei treimi dintre accidentele grave, ca şi dintre victimele acestora, responsabili au fost conducătorii auto tineri (18-25 de ani). Ponderea celor vinovaţi de producerea unor accidente rutiere grave este tot mai redusă pe măsura ce vârsta conducătorilor creştere.

Astfel, dacă 21% dintre accidentele grave au fost comise de şoferi cu vârsta ântre 31 şi 40 de ani, şoferii de peste 60 de ani au fost vinovaţi de producerea a numai 15% dintre accidentele grave de circulaţie ”, se arată în document.

Autorităţile vor să iniţieze şi să finanţeze programe complexe de reabilitare pentru şoferii cu abateri repetate, cu permis suspendat sau anulat: “Aceste programe vor fi voluntare sau obligatorii şi se vor baza pe faptul că încălcările repetate ale legislaţiei rutiere nu sunt cauzate de recunoaşterea regulilor, cât de atitudinile conducătorilor auto”.

Totodată, se are în vedere creşterea calităţii pregătirii teoretice (prin intoducerea suplimentară a altor module) şi instruirii practice oferite de şcolile de conducători auto (creşterea numărului de ore de conducere în traseu şi în poligon).

Mai mult, ar putea fi create centre de pilotaj pentru cei care au obţinut permisul de conducere. “Este posibilă crearea  condiţiilor pentru apariţia de centre de formare şi de testare pentru conducere sigură care să cuprindă poligoane unde să se poate desfăşura probe de control al derapajului, al acvaplanării, de frânare în curbă şi simalarea impactului, răsturnării, a reacţiei şi simularea traficului”, se precizează în programul de priorităţi.

loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. Andrei Ciprian spune

    Testarea psihologica ar trebuii facuta la sange, asa cum se face deja in China iar cei care nu indeplinesc conditiile nu mai au ce cauta vreodata sa conduca masini pe drumurile publice, pentru accidente facute de soferi in stare de ebrietate ar trebuii sa-si piarda definitiv dreptul de a conduce si in plus cativa ani de puscarie daca exista victime( vatamari corporale sau decese).Alt test obligatoriu si eliminatoriu este cel al conducerii preventive, atat teoretice cat si practice.In ceea ce priveste semnalizarea drumurilor, de cele mai multe ori este dezastruoasa conducand la accidente rutiere grave ( linie discontinua acolo unde ar trebuii sa fie interzisa depasirea si multe altele).
    Si inca ceva: cei care s-au facut vinovati de accidente, recidiveaza si fac cate unul sau chiar doua accidente pe an , ar trebuii retestati si probabil anulate permisele.
    Tot ce am spus aici, provine din experienta proprie, avand permis de conducere din 1994, fara accidente, iar din 2005 pana in 2010 media de km pe sapatamana facuti de mine era de 1500( drumuri de genul Resita – Bucuresti, Constanta, Galati, Buzau , Cluj, Oradea, Sibiu, Brasov)
    Sper ca vi-am fost de ajutor

  2. Marius Papuc spune

    Domnule Andrei, ceea ce sugerati ar fi bine dar in primul rand eu zic ca ar trebui lucrat la drumuri care….sunt dezastru din pacate. si eu fac undeva la 4000-5000 de km in tara pe luna si parerea mea este ca majoritatea accidentelor se intampla din cauza drumurilor (nu sunt marcaje, sunt pline de gropi si alte surprize)

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.