Un nou tip de combustibil câştigă teren în piaţă. Avantaj: nu este produs din petrol!

0

– În urmă cu câteva luni, McDonalds, Burger King şi Taco Bell au anunţat că nu vor mai folosi carne de vită făcută din „resturi roz”, relatează publicaţia Forbes.

„Resturile roz” stau la baza produsului din carne de vită; sunt resturile adunate de pe podeaua abatorului, apoi mărunţite şi tratate cu hidroxid de amoniu pentru a distruge E. coli şi Salmonella.

Grupurile de consumatori şi bucatarii celebri – între care Jamie Oliver – consideră că procedeul este atât de grosier încât au făcut lobby pentru a-i forţa pe producători să renunţe la aceste practici. Alte francize fast-food folosesc şi acum aceleaşi componente în carne, ele rămânând, în acelaşi timp, ingredientele principale în produsele pentru câini.

Pe lângă „resturile roz”, în abatoare rămân şi alte materii cum ar fi seu, grăsime galbenă sau grăsime de pui, dar s-a descoperit că o rafinărie potrivită poate să transforme toate aceste materii de origine animală într-un combustibil superior calitativ celui distilat din petrol brut.

Iar dacă oamenii nu vor să mănânce aceste resturi de animale, de ce să nu hrănească cu ele automobilele, trenurile şi avioanele cu care călătoresc?

Săptămâna aceasta, gigantul Tyson Foods şi producătorul de combustibil Syntroleum au anunţat că societatea lor, Dinamic Fuels, a pus în vânzare milioane de galoane (unitate echivalentă cu 3,7 litri) de combustibil produs din grăsime animală către reţeaua de căi ferate Norfolk, pentru transportul trenurilor de marfă.

În această combinaţie, Tyson furnizează materia primă din reţeaua de abatoare pe care o deţine în întreaga ţară, în timp ce procesul de rafinare se face într-o fabrică de 170 milioane de dolari, deschisă anul trecut în Geismar.

Pentru producerea unui galon de combustibil (echivalentul a 3,7 litri), este nevoie de 7 pounds de grăsime (3,2 kilograme).

Combustibilul obţinut astfel poate înlocui fără probleme combustibului clasic, folosit până acum. Mai mult, se poate spune că este mai puternic, mai puţin poluant şi are punctul de îngheţ mai mic, ceee ce este un avantaj în zonele de climă rece.

Mai mult decât atât, este folosit deja cu succes pentru avioane. Syntroleum a primit deja  certificare pentru aprovizionarea cu combustibil sintetic a liniilor Air Force, iar în noiembrie 2011 a semnat un acord cu Alaska Airlines.

Combustibilul obţinut din grăsime animală oferă perspective bune şi pentru reducerea nivelului dependenţei de petrol la care ne aflăm în acest moment. Este excelent pentru camioane şi trenuri şi ar putea ajuta enorm ca „resturile roz” să rămână în afara circuitului nostru alimentar.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.