A fost descoperită PLANETA DE APĂ. „Nu seamănă cu nicio altă planetă pe care o cunoaştem”, spun cercetătorii

0 7

– Astronomii au confirmat descoperirea unei noi clase de planete conţinând o masă semnificativă de apă – o „lume acvatică” surprinzătoare, cu o atmosferă încărcată de vapori, anunţă BBC News.

Exoplaneta GJ 1214b este o aşa-numită „Super-Terra” – are o dimensiune mai mare decât planeta noastră, dar mai mică decât un gigant de dimensiunea Jupiterului. Observaţiile făcute cu telescopul Hubble confirmă că o mare parte din masa planetei este apă.

GJ 1214b nu seamănă cu nici una dintre planetele pe care le cunoaştem până acum” a afirmat Zachory Berta, de la Centrul Smithsonian pentru Astrofizică, Harvard.

Planeta a fost descoperită în 2009 de la sol, cu ajutorul telescoapelor. Are de 2,7 ori diametrul Pământului şi o greutate de aproape şapte ori mai mare. Orbitează în jurul unei stele roşii pitice aflate la o distanţă de doar două milioane kilometri, ceea ce înseamnă că temperaturile pe GJ 1214b, depăşesc, probabil, 200 grade Celsius.

În 2010, astronomii au făcut măsurători ale atmosferei sale, lansând ipoteza că GJ 1214b este, foarte probabl, alcătuită din apă, însă nu exclud posibilitatea ca aceasta să fie înconjurată de un strat atmosferic gazos dens, de tipul atmosferei Titanului, luna planetei Saturn.

Calculele făcute pentru a-i determina densitatea sugerează că GJ 1214b are mai multă apă decât Pământul, ceea ce înseamnă că structura internă este foarte diferită de a noastră.

”Temperaturile ridicate şi nivelul de presiune de la suprafaţa planetei ar putea duce la formarea de «gheaţă fierbinte» sau de «apă superfluidă», substanţe care sunt complet străine experienţei noastre” susţine Zachory Berta.

De altfel, distanţa relativ redusă faţă de de Pământ o face un candidat foarte potrivit pentru observaţiile ce urmează a fi realizate cu James Webb Space Telescope, dispozitiv ce va fi pus în funcţiune până la sfârşitul acestei deceniu.