Oamenii cu simţul umorului au mai mare succes în afaceri?

1

– Specialiştii HR de şcoală veche vor răspunde dintr-o suflare că umorul este periculos la locul de muncă: poate să ofenseze uşor ori să greşească ţintă. Cu toate acestea, cercetătorii din domeniu şi companiile, deopotrivă, încep să conştientizeze avantajele umorului, scrie Forbes. Iar cei care simt că au potenţial în acest domeniu, ar trebui să înceapă să calculeze cum pot avea de câştigat din talentul lor.

Steve Cody, 57 de ani, este co-fondator şi manager al Peppercom, o agenţie de comunicare de talie medie din New York şi, în timpul liber face stand-up comedy în New York Comedy Club.

„În urmă cu 5 ani, eram la o întâlnire interminabilă de business când l-am auzit pe unul din tipii de lângă mine spunând că în timpul în care nu se ocupă de IT are spectacole de stand-up. Am fost intrigat şi m-am hotrărât să iau şi eu nişte cursuri”, îşi aminteşte Cody.

Curând şi-a dat seama că această decizie are consecinţe pozitive şi în viaţa sa profesională. Cody a început să folosescă umorul mai des la birou, a ajuns să îşi asculte mai bine clienţii şi să atragă mai uşor atenţia la şedinţe şi prezentări. 

După un timp, a pus bazele unui workshop de comedie de 90 de minute pentru noii angajaţi şi pentru membrii staff-ului, organizate la fiecare trei luni. Cody susţine că folosirea umorului insuflă încredere, le animă prezentările, favorizează crearea unor legături interpersonale semnificative, îi ajută pe angajaţi să înţeleagă mai bine publicul şi mediul în care funcţionează.

Noua cultură „fun” l-a ajutat, de altfel, pe Steve Cody să îşi consolideze afacerea. „Este vorba de un element de diferenţiere. Când toţi sunt egali, clientul va alege firma cu care îi face plăcere să să lucreze.”

„Umorul are efecte la nivel cognitiv, emoţional şi fiziologic”, susţine  psihologul Steven Sultanoff, fostul preşedinte al Asociaţiei pentru Umor Aplicat şi Terapeutic. El explică faptul că umorul la locul de muncă poate oferi o perspectivă diferită asupra unei situaţii, ceea ce îi poate ajuta pe cei implicaţi să o perceapă diferit şi să o rezolve mai uşor.

„De exemplu, îşi aminteşte Sultanoff, după ce un preşedinte de companie a trimis un memo în care cerea ca o anumită problemă să fie «diminuată», un angajat a ataşat în buletinul intern al companiei o copie la dimensiuni foarte mici a documentului.”

De altfel, neavând capacitatea de a simţi mai mult de o emoţie la un moment dat, umorul ne ajută să facem un salt emoţional, înlocuind frustrarea cu reacţia amuzată la o glumă, reducând, în acelaşi timp, nivelul hormonilor de stres din organism.

Sultanoff mai afirmă că cei care au simţul umorului sunt percepuţi ca fiind prezenţe ageabile şi angajaţi mai buni  tocmai pentru că au mai mult succes.

„Dacă indivizii folosesc tehnicile umorului în comunicare şi în relaţiile interpersonale, acest lucru va crea oportunităţi pe care alte persoane, mai sobre, nu le pot avea”.

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. Gigi spune

    Buna poanta asta, cu oamenii ce au simtul umorului si mai si reusescv in afaceri !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.