Aplicaţiile pentru smartphone-uri: ce se ascunde în spatele cuvântului «GRATUIT»?

0

– Utilizatorii de smartphone-uri sunt avertizaţi în legătură cu riscurile de confidenţialitate

Marile companii folosesc aplicaţiile gratuite pentru smartphone-uri pentru a obţine informaţii confidenţiale despre utilizatori, putând chiar să le intercepteze apelurile şi să le identifice locaţia, scrie Daily Mail.

Acceptând „termeni şi condiţii” pe care nu le citesc aproape niciodată sau le parcurg pe diagonală la downloadarea aplicaţiilor, consumatorii oferă dezvoltatorilor dreptul de a strânge informaţie privată valoroasă pentru viitoarele lor campanii.

Facebook insistă că cei ce folosesc aplicaţia Android de pe smartphone şi-au dat permisunea de a li se citi sms-urile, deşi gigantul web susţine că nu a folosit încă în nici un fel acest drept.

Flickr şi Yahoo! au şi ele posibilitatea legală de a citi mesajele utilizatorilor prin aplicaţiile lor. Aceştia pot chiar prelua imagini surprinse de pe camera web a calculatorului ori să formeze numerele de telefon ale utilizatorilor şi să le incercepteze apelurile, fără ca aceştia din urmă să fie înştiinţaţi.

Militanţii pentru protecţia datelor personale denunţă acest abuz – Nick Pickles, director Big Brother Watch, descrie aceste măsuri ca venind din „Vestul sălbatic”.

Aplicaţia Facebook a fost downloadată pe Smartphone-urile Android de mai mult de 100 de milioane de ori, cu toate că foarte puţini utilizatori ştiu că, în felul acesta, şi-au dat acordul ca Facebook să aibă dreptul de a le citi mesajele personale stocate pe cartela sim sau în memoria telefonului. Toate detaliile personale obţinute în aceste fel sunt vândute companiilor de advertising şi de cercetare de piaţă, expunându-i, ulterior, pe utilizatori, la mesaje publicitare nedorite şi spamuri.

Daniel Rosenfield, directorul Sun Products, compania producătoare a aplicaţiilor în cauză, a declarat că vinderea acestor date este mult mai eficientă decât vinderea aplicaţiilor: „Profitul obţinut din vinderea aplicaţiei nu se apropie nici pe departe de profitul scos din distribuirea ei gratuită, plus adaosurile publicitare”.

Chris Brauer, de la Centrul pentru Tehnologie Socială şi Creativă Goldsmiths, University of London, a declarat că, în condiţiile în care majoritateaa adulţilor au acum smartphone-uri, întreaga lor activitate reprezintă o sursă incredibil de valoroasă de informaţie: „Multe dintre aplicaţii reprezintă interfaţa unor companii care colectează date relevante pentru analiza comportamentului de consum” afirmă cercetătorul.

Purtătorul de cuvânt al Facebook a declarat că, în cazul în care compania va lansa orice aplicaţie care va folosi permisunea dată de consumator cu privire la utilizara datelor sale personale, Facebook va anunţa acest lucru şi va oferi suporul necesar în acest proces.

La rândul său, Google a afirmat că „Android a avut de la început un sistem care cerea permisiunea utilizatorilor la instalare şi şi-a informat consumatorii în privinţa informaţiilor pe care acesta le poate accesa din conturile individuale”, în timp ce Flickr şi Yahoo! nu au răspuns încă la întrebările formulate de Daily Mail.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.