Dealerii auto s-au săturat să vândă doar 5-10 maşini lunar şi ies la „atac” cu discounturi de 3.000 – 4.000 euro

0

Ianuarie a consemnat un nou declin al pieţei auto locale, astfel că dealerii de maşini noi au vândut numai 3.500 de maşini, respectiv o medie de zece maşini pe centru de vânzare sau două-trei maşini pe săptămână, luând în calcul volumul pieţei şi cele aproximativ 350 de centre existente în industrie.

Pe fondul lipsei programului „Rabla” piaţa auto a mai pierdut astfel în ianuarie 20% din vânzări faţă de perioada similară a anului trecut, iar primele date ale dealerilor auto anunţă o scădere şi pentru luna februarie. În aceste condiţii, importatorii şi dealerii recurg la promoţii pentru a încerca astfel să-i atragă pe clienţi în showroom-uri, scrie ZF.ro.

Cel mai mare discount ca valoare absolută este oferit de Skoda pentru SUV-ul Yeti, de aproape 4.200 de euro, astfel că maşina costă 25.700 de euro.

Din cele 15 mărci de volum analizate de ZF, cinci oferă modele cu reduceri de peste 3.000 de euro, iar alte cinci au discounturi între 2.000 şi 3.000 de euro.

Branduri precum Chevrolet sau Mitsubishi nu au fost luate în calcul deoarece promoţiile acestora sunt calculate în continuare pe baza unui program de casare cu trei tichete în valoare totală de 2.700 de euro.

Ca reducere procentuală discounturile sunt cuprinse între 3,3% în cazul lui Duster şi până la aproape 25% în cel al modelului Peugeot 308, potrivit analizei ZF. Spre comparaţie, pe piaţa locală la nivelul anului 2009 discounturile au ajuns până la 50- 60%.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.