Exerciţiile mentale care te pot ajuta să te menţii în formă

0 11

– Deşi cheltuim în fiecare an mulţi bani pe diete şi abonamente la sală, specialiştii în obezitate încep să creadă din ce în ce mai mult că problema nu stă în felul în care ne antrenăm, cât în felul în care gândim, anunţă Daily Mail.

„Există o comunicare continuă între minte şi corp, iar mintea este cea mai importantă, pentru că ea ne determină comportamentul”, susţine specialistul în nutriţie Janet Thomson, autoare a cărţii Think More, Eat Less (Gândeşte mai mult, mănâncă mai puţin).

Aceasta este convinsă că, dacă se întâmplă să ajungem supraponderali, este din cauza confuziei unor mesaje transmise de creier care sabotează încercarea noastră de a slăbi.

„Dacă ni se spune că suntem «bine-făcuţi», «rotunjori» sau că «dieta este o pierdere de vreme», aceste mesaje pot acţiona subliminal, aducându-ne în stadiul de a mânca atunci când nu ne e foame şi de a nu conştientiza senzaţia de saţietate”.

Totuşi, autoarea susţine că lucrul acesta poate fi modificat, şi a realizat un program de exerciţii mentale care ar putea să ne mărească şansele de a obţine şi păstra proporţiile corporale dorite.

GÎNDEŞTE-TE la cum vei arăta şi cum te vei simţi la o lună după ce îţi vei fi atins scopul de a slăbi câteva kilograme – subţire şi sănătoasă. Vizualizează-te la trei luni după, şi apoi la şase luni. Acordă-ţi un minut pentru această imagine înainte să adormi şi un minut la trezire, dimineaţa. Să creezi emoţii puternic pozitive te va ajuta să îţi alimentezi încrederea în capacitatea de a reuşi.

SCRIE undeva exact unde vrei să ajungi – să te simţi confortabil în blugi mărimea 36? Să participi la un maraton? – şi ce eşti pregătită să faci pentru a ajunge acolo: – să mănânci mai puţin sau să ţii de un regim alimentar. Citeşte-ţi mărturia de două ori pe zi.

IDENTIFICĂ gândurile şi comportamentele care te-au împiedicat să ajungi la ce ţi-ai propus în trecut. Fă o listă cu ceea ce crezi că te face să iei în greutate – prea multe ronţăieli, prea mult vin –, după care scrie o listă de alternative (mese la ore fixe, fructe, alcool numai în weekend)

ŢINE un jurnal alimentar. Scrie tot ce mănânci. Studiile arată că, deşi nu te ajută în mod direct să mănânci mai puţin, un jurnal al tuturor meselor tale te face mai conştient de ceea ce consumi. Conştientizarea este un pas înainte.

PETRECE timp cu oameni care gândesc la fel, care au acelaşi program, sau care au reuşit deja. Cu cine îţi petreci timpul îţi influenţează felul în care te raportezi la ceea ce faci, deoarece subconştientul procesează în permanenţă experienţele împărtăşite.

RESPECTĂ două reguli simple: nu folosi niciodată mâncarea ca recompensă. Mănâncă numai ca să dai energie corpului, şi oferă-i câte puţin din tot ce-i mai bun. Nu-ţi interzice niciodată să mănânci ceva şi caută echilibrul în tot ceea ce faci.  

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.