Abilităţile matematice sunt corelate cu nivelul de trai şi calitatea vieţii

0

– Organizaţia National Numeracy din Marea Britanie susţine că milioane de britanici au dificultăţi să identifice şi să rezolve o eroare de calcul sau să înţeleagă o tabelă a mersului trenurilor, scrie BBC News.

Statisticile eliberate de guvern arată că jumătate din populaţia angajată a Marii Britanii are cunoştinţe de matematică de nivelul şcolii primare.

National Numeracy sugerează că performanţa matematică slabă este corelată cu ariile profesionale generatoare de venituri mici şi cu fenomenele de risc, cum sunt şomajul, excluderea din şcoală, sărăcia, închisoarea şi bolile de lungă durată.

Rezultatele unui sondaj realizat de organizaţie a arată că, în timp ce 4 din 5 persoane se jenează să-şi recunoască limitările literare, peste jumătate dintre cei participanţi la studiu nu au nici o problemă să vorbească despre pregătirea lor slabă la matematică.

Chris Humphries, preşedintele National Numeracy a declarat: „Nu există nici o scuză pentru cineva care spune: „nu ştiu să calculez”. Este o boală britanică stranie,  pe care urmărim să o eradicăm”.

„În alte părţi ale lumii acest lucru nu se întâmplă. Cu susţinere şi metode didactice potrivite, toată lumea poate să îşi îmbunătăţească abilităţile matematice”, mai adaugă britanicul.

Statisticile arată că numai 15% dintre britanici studiază matematica şi după vârsta de 16 ani, în comparaţie cu 50-100% în majoritatea ţărilor dezvoltate.

“Acest lucru se reflectă la nivel naţional în ştiinţă, tehnologie şi industriile constructoare de maşini, dar şi în capacitatea britanicilor de a avea venituri mai mari şi de a-şi îmbunătăţi viaţa”, a mai adăugat acesta.

Mulţi oameni pot pierde oportunitatea de a găsi un loc de muncă deoarece se chinuie să descifreze nişte grafice şi să interpreteze documente, în timp ce instalatorii care nu au capacitatea de a face calculele necesare pentru instalarea unui boiler într-o casă ar putea să piardă venit, a sugerat britanicul.

Anul trecut, Skills for Life a arătat că programul numit National Literacy Trust, care îşi propunea să îmbunătăţească abilităţile literare ale britanicilor, a avut rezultate satisfăcătoare, aceştia dovedindu-se a fi din ce în ce mai buni la nivel scris şi oral.

Cifrele din 2010 arată că numai 22% dintre tinerii care dau examenul final pentru studiile secundare se descurcă suficient pentru a obţine o notă bună pe subiect; în 2003 proporţia lor era de 26%.

Carol Vorderman, preşedinta partidului conservator şi prezentatoare a programului Countdown, recunoaşte că şi canalele media au o oarecare responsabilitate pentru percepţia colectivă negativă asupra matematicii: „Nu îmi amintesc când a fost ultima dată când am auzit pe cineva spunând „«Sunt bun la matematică». Toată lumea recunoaşte cu lejeritate şi amuzament că stă foarte prost la calcule, deşi majoriatatea ştirilor este legată de cifre”.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Educaţiei a declarat, la rândul său: „Dorim ca majoritatea tinerilor să ajungă să studieze matematica până la 18 ani în următoarea decadă, pentru a veni în întâmpinarea ofertelor crescânde de pe piaţă pentru candidaţii cu un nivel peste medie şi ridicat de abilităţi matematice”.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.