Aeroportul Băneasa se poate dărâma la primul cutremur

1 10
Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu – Băneasa a fost încadrat în clasa I de risc seismic, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti /CNAB/.

În faza preliminară de consolidare a Aeroportului, a fost efectuată o expertiză tehnică a celor trei corpuri de clădire, finalizată în februarie 2012, în urma căreia a rezultat încadrarea acestora în clasa I de risc seismic.

Având în vedere statutul de monument istoric al AIBB AV, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, administratorul aeroportului, a adoptat, conform legislaţiei în vigoare, un plan de intervenţie.

Acesta include, pe lângă lucrările de consolidare (realizarea de pereţi din beton armat, cămăşuire stâlpi, etc) şi alte lucrări necesare conservării corpurilor de clădirile şi aducerii lor la aspectul iniţial al monumentului istoric (lucrări la faţade, tâmplărie, termoizolaţiii, terase, acoperiş rotondă).

Pentru acordarea contractelor de proiectare şi execuţie ale lucrărilor de intervenţie asupra celor trei corpuri de clădire ale AIBB AV va fi demarată în scurt timp procedura de licitaţie publică.

Terminalul de pasageri al Aeroportului Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu (AIBB AV), declarat în anul 2011 monument istoric de importanţă naţională şi universală de către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, se află în proces de reabilitare şi implementare a conceptului de City Airport.

Prima etapă a programului de modernizare a infrastructurii aeroportuare a AIBB AV a fost finalizată în luna decembrie 2011, prin reabilitarea şi modernizarea Terminalului de Aviaţie Generală (‘Corp C’), la cele mai înalte standarde internaţionale de calitate, siguranţă şi confort.

Potrivit CNAB, etapa următoare a acestui program iniţiat de administraţia aeroportuară prevede modernizarea celorlalte trei corpuri de clădire ale AIBB AV (Rotonda, ‘A’ şi ‘B’), utilizate în prezent pentru procesarea traficului low-cost.

Astfel, în faza preliminară a acestei etape a fost efectuată o expertiză tehnică a celor trei corpuri de clădire, finalizată în februarie 2012, în urma căreia a rezultat încadrarea acestora în clasa de risc seismic 1. În consecinţă, au fost luate o serie de măsuri prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv anunţarea autorităţilor (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Primăria Capitalei, Inspectoratul de Stat în Construcţii) precum şi demararea procesului de consolidare.

Citește și
1 Comentariu
  1. maria spune

    VRAJELI DE 2 LEI: SUNT PREA MULTE INTERESE INJOC A UNOR SNAPANI, PRINTRE CARE SI I.TIRIAC SA DESFIINTELE ACEST AEROPORT CONSTRUIT IN 1920 SI CARE SI ACUM ARE CEA MAI BUNA STRUCTURA A PISTEI!…..RUSINE SA-VA FIE….CHIAR NU SE GASESTE UNU’ SA-L „INDRUME” PE POPOVICIU????????

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.