Companiile aeriene măresc spaţiul de depozitare a bagajelor de mână

0

– Pasagerii aeronavelor de zbor care s-au obişnuit să intre, la fiecare călătorie, în stresul cântăririi bagajelor, se pot relaxa – marile companii aeriene internaţionale dau semne că sunt dispuse să-şi adapteze serviciile la nevoile pasagerilor, scrie Business Insider.

Volumul tot mai mare de bagaje al călătorilor forţează companiile să mărească spaţiul de stocare a bagajelor de cabină. United şi Delta sunt cele mai recente companii aeriene care şi-au înlocuit sau upgradat containerele, astfel ca în acestea să încapă mai multe bagaje. Şi inginerii de la Boeing au în proiectare interioare de avion cu spaţii mai generoase în acelaşi scop.

Există, aşadar, o şansă de a-i domoli pe pasagerii care simt aruncaţi într-o cursă de viteză de fiecare dată când urcă la bordul unui avion.

Din cauza taxelor pentru bagajele de cală, tot mai mulţi călători se profilează pe transportul bagajelor de mână, care, inevitabil, cresc tot mai mult în dimensiuni. Şi, cu avioanele mai aglomerate decât oricând, spaţiile de depozitare sunt deja pline înainte ca toţi pasagerii să fi ajuns la locurile lor.

Uneori, călătorii sunt nevoiţi să dea o luptă crâncenă pentru a împinge un bagaj deasupra altuia sau pentru a strecura încă o piesă acolo unde părea că nu va încăpea niciodată. Consecinţa? Călători încrâncenaţi, nemulţumiţi, însoţitori de zbor harţuiti şi întârzieri ale curselor.

„Proporţia pasagerilor care aduc bagaje de mână a ajuns la 87% în ultimii ani”, a declarat Scott O’Leary, directorul executiv al departamentului de Soluţii pentru clienţi, de la United Continental Holdings Inc. „Însă dimensiunea bagajelor a continuat să crească”, a adăugat acesta.

„Extinderea spaţiilor de depozitare a bagajelor este o modalitate inteligentă pentru companiile aeriene de a face un pas în faţă, sperând să câştige un avantaj competitiv”, spune Henry Harteveldt, care conduce o companie aeriană. „Mai ales pentru a-i mulţumi pe călătorii de afaceri. ”

La prima vedere, ar părea că aceste companii renunţă la încasarea unor taxe semnificative, mai ales dacă pasagerii s-ar decide să zboare cu mai multe bagaje de mână decât este permis. De fapt, ele nu riscă nimic.

Liniile aeriene ameninţă mereu că bagajele care nu au dimensiunile potrivite sunt transferate la cală, însă majoritatea celor care zboară la business, şi care generează cea mai mare parte din veniturile industriei, sunt, oricum, scutiţi de la plata acestor taxe.

Dar oare containerele mai mari nu vor încuraja pasagerii să aducă bagaje mai mari? Companiile aeriene speră că nu, şi încearcă să ţină această poveste sub control, prin toate metodele posibile, înainte ca toate bagajele transportate de o aeronavă să ajungă în cabină.

Tim Kirkwood, un însoţitor de zbor de peste 35 de ani, îşi aminteşte că, iniţial, spaţiile din cabină au fost concepute pentru haine şi pălării. Acum, călătorii încearcă să evite taxele de bagaj la cală, aducând în cabină cât pot de multe. „Un spaţiu de depozitare mai mare este mai bun, în general”, spune Kirkwood,  „dar se pare că acest lucru nu face altceva decât să-i încurajeze pe călători să aducă tot mai multe bagaje cu ei”.

Pentru unii pasageri, volumul nu contează cu adevărat. Totul se limitează la o singură idee: „dacă geanta mea încape sau nu”. După calculele inginerilor, spaţiul suplimentar va face ca pasagerii să nu îşi mai lase bagajele la 20 de rânduri în faţă sau în spate – acest lucru provoacă, în general, un grad destul de mare de anxietate.

O companie americană a decis, de exemplu, să fie mai restrictivă cu privire la dimensiunea bagajelor transportate. Aceasta a instalat, la fiecare poartă, noi cutii de verificare, cu laturi dure, în care bagajul intră uşor sau deloc.

Purtătorul de cuvânt al companiei aeriene spune ca noile măsurători vor acţiona ca un arbitru atunci când clienţii ar invoca faptul că, pe teritoriul lor, volumul bagajului permis este mai mare. În condiţiile în care un bagaj va fi prea mare şi nu se va încadra în noile diemensiuni, având totuşi greutatea la parametrii ceruţi, acesta va fi transportat gratuit la cală.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.