Cum puteţi folosi hashtagurile pe Twitter pentru a vă promova afacerea

0

– Fie că sunteţi nou pe Twitter, fie că nu, dacă vă întrebaţi ce sunt toate acele cuvinte precedate de semnul #, aflaţi că ele sunt hashtaguri. Şi dacă sunteţi între cei interesaţi să valorifice la maximum toate experienţele din social media, ar trebui să luaţi în considerare utilizarea lor.

Dintre utilizatorii Twitter, sunt mulţi aceia care nu ştiu să folosească hashtagurile corect. De aceea, publicaţia Entrepreneur face o listă scurtă de instrucţiuni, plus câteva recomandări pentru utilizarea acestora în mod eficient.

Ce este?

Un hashtag este pur şi simplu un cuvânt relevant sau o serie de caractere precedate de simbolul #, care clasează mesajele în categorii, ajutându-i pe utilizatorii Twitter să identifice toate conversaţiile care se duc pe marginea unei teme date.

De exemplu, o căutare după #Apple va avea ca rezultat mai degrabă o colecţie de informaţii legate de compania de tehnologie decât arhiva conversaţiilor legate de cantitatea de vitamine conţinută în fruct.

Trebuie să aveţi, însă, în vedere, că Twitter este o platformă în timp real, iar funcţia de căutare ajunge numai până la mesajele postate în urmă cu o săptămână.

Dacă doriţi să identificaţi conversaţii mai îndepărtate în timp, puteţi utiliza alte servicii, cum ar fi Topsy, care arhivează mesaje transmite prin intermediul reţelelor sociale.

 

De ce să folosiţi #hashtaguri?

Twitter este o reţea socială deschisă, oricine vă poate vedea mesajele dacă nu aveţi un cont complet privat. Nimeni nu doreşte, însă, să-i urmărească pe toţi utilizatorii Twitter numai pentru a avea la dispoziţie o cantitate mare de informaţie. Hashtag-urile vă pot ajuta să descoperiţi mai uşor alţi utilizatori interesaţi de aceleaşi subiecte în conversaţiile lor. De exemplu, o căutare Twitter pentru # NFL va avea ca rezultat tweet-urile cu hashtag pentru Liga Naţională de Fotbal.

Deoarece puteţi folosi hashtagul pe orice expresie doriţi, dacă daţi un tweet despre cât de minunat a fost Bruno Marte la premiile Grammy, el ar putea fi văzut de mai mult de 150 de utilizatori care vă urmăresc. Dacă aţi folosit, însă, hashtag pe premiile #Grammy, vizibilitatea mesajului ar putea fi de sute de ori mai mare.

În acelaşi fel, dacă aţi spus ceva original sau aţi răspuns la o întrebare, alţii pot răspunde şi se pot angaja într-o conversaţie, folosind hashtag-ul iniţial. Invers, dacă urmăriţi un hashtag, puteţi să ataşaţi o întrebare într-un tweet şi să o adresaţi celor care urmăresc conversaţia, putând implica, astfel, în timp real, alţi utilizatori, sau puteţi găsi alte profiluri pe care să le urmăriţi la rîndul vostru.

Cum se utilizează #hashtagurile în mediul de afaceri?

Un hashtag poate fi folosit pentru a provoca o conversaţie despre afacerea pe care o conduceţi.

Dacă aţi planificat o vânzare de primăvară la magazinul de mobilă pe care îl deţineţi, aveţi posibilitatea de a atrage atenţia printr-un slogan cu un hashtag (de exemplu: #SaveBigAtMurphys!).

Încurajaţi-i pe cei care vă urmăresc să utilizeze hashtagul creat. Puteţi oferi câte un mic premiu zilnic pentru persoana care creează cel mai amuzant tweet cu hashtag, care descrie magazinul pe care îl administraţi.

La sfârşitul fiecărei zile, sau la finalul evenimentului, puteţi face o cuantificare a hashtagurilor pentru a verifica ce vizibilitate a avut campania pe Twitter şi câţi utilizatori au primit mesajele transmise în acest mod.

De asemenea, puteţi crea un hashtag special dacă sunteţi gazda unui eveniment de afaceri. E important să încurajaţi participanţii să folosească hashtag-ul iniţial dacă transmit tweet-uri despre eveniment. Acest lucru va ajuta la organizarea conversaţiei pe o temă specifică, promovând, în acelaşi timp, brandul organizator.

Foarte important este, dacă vă hotărâţi să creaţi un hashtag pentru un business, un eveniment sau o anumit subiect de conversaţie, să vă asiguraţi că este distinctiv. Încercaţi să includeţi numele companiei, sau, dacă este prea lung, numai iniţialele. Înainte de a începe să trimiteţi tweet-uri cu hashtagul ales, verificaţi dacă nu este folosit deja în alte scopuri.

Twitter evidenţiază topicurile în ascensiune – ele sunt conversaţiile relevante, şi consistente ca număr, create în jurul unor hashtaguri. Lista este vizibilă în coloana din dreapta a paginii personale de Twitter şi poate fi filtrată în funcţie de zona geografică.

Pentru a plasa un topic în trend, hashtagul trebuie să ajungă la un public cât mai larg, în timpul cel mai scurt. Cea mai bună metodă este implicarea a cât mai mulţi utilizatori care să posteze în acelaşi timp, cu acelaşi hashtag.

Prin utilizarea unor aplicaţii externe, cum ar fi TweetDeck sau HootSuite, aveţi posibilitatea să configuraţi rubrici constante de căutare pentru monitorizarea permanentă a unor hashtaguri.

Încercaţi, totuşi, să nu adăugaţi mai multe hashtaguri decât sunt necesare pentru a apărea în cât mai multe conversaţii. Această metodă poate deveni intruzivă şi poate distrage atenţia celor care nu sunt interesaţi de subiectul propus.

Încercaţi în permanenţă să căutaţi şi să utilizaţi hashtaguri relevante pentru afacerea pe care o aveţi. Folosirea acestor coduri vă poate ajuta să participaţi la discuţii interesante dintr-un anumit domeniu de interes şi poate oferi o vizibilitate mai mare brandului pe care îl reprezentaţi.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.