AVAS şi Ford Motor au semnat un act adiţional la contractul de privatizare a Automobile Craiova

0
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) şi Ford Motor Company au semnat un act adiţional la contractul de privatizare a SC Automobile Craiova, potrivit căruia termenele de realizare a obligaţiilor post-privatizare asumate de cumpărător au fost prelungite iar Ford va achita penalităţi pentru nerealizarea numărului de autovehicule asumat prin contract, informează AVAS, într-un comunicat transmis vineri, 16 martie 2012.

„Prin acest Act adiţional, contractul de privatizare a SC Automobile Craiova SA a fost adaptat la realităţile economice actuale, determinate de efectele crize economice globale. Principalele modificări operate prin documentul semnat se referă la simplificarea procesului de restructurare prevăzut în contractul iniţial, prelungirea până la 31 decembrie 2012 a termenelor de realizarea a obligaţiilor post-privatizare asumate de cumpărător şi simplificarea procedurii de eliberare a garanţiilor pentru executarea investiţiilor, acomodarea ajutoarelor de stat autorizate cu noile condiţii din planul de afaceri şi din contractul de vânzare cumpărare de acţiuni şi achitarea penalităţilor prevăzute în contract, drept compensaţie pentru nerealizarea numărului de autovehicule asumat prin contract”, prevede documentul, care a fost semnat de preşedintele AVAS, Aurelian Popa, şi Don Gelinas, reprezentant al Ford Motor Company.

Prin contractul de privatizare semnat în 2007, Ford Motor Company se angaja să producă la Craiova 250.000 de maşini în 2011 şi 300.000 de unităţi în 2012. Anul trecut, producţia s-a cifrat, însă, la aproximativ 7.600 de vehicule utilitare Transit Connect. Ford va lansa în luna iunie producţia noului model B-Max, cu aproape doi ani întârziere faţă de termenul iniţial, şi estimează că va produce în acest an 60.000 de maşini, faţă de 300.000 prevăzute în contractul iniţial.

Penalităţile prevăzute în contractul de privatizare pentru nerealizarea numărului de autovehicule asumat se ridică la 14,25 milioane de euro.

Guvernul a decis, marţi, printr-o ordonanţă de urgenţă, să reducă de la 143 de milioane de euro la 75 de milioane de euro ajutorul de stat acordat companiei Ford pentru planul de investiţii din România.

„Contractul iniţial expira pe 19 martie şi a trebuit reaşezat conform noilor angajamente investiţionale ale companiei. Vechile angajamente s-au modificat radical în acest moment, având în vedere situaţia din piaţă”, a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu.

Potrivit noului act normativ, care modifică o ordonanţă de urgenţă din anul 2008, din cei 75 de milioane de euro acordaţi, 38 de milioane de euro sunt destinaţi producţiei de automobile, iar 37 de milioane de euro producţiei de motoare.

Până în prezent Ford a primit circa 31 de milioane de euro din ajutorul de stat, pentru producţia de automobile, şi încă 5,6 milioane de euro pentru motoare, aceşti bani fiind luaţi în calcul în interiorul sumei de 75 de milioane euro prevăzută de noua ordonanţă de urgenţă, a mai explicat Dan Suciu.

Pentru a primi ajutorul de stat, Ford se angajează la un proiect de investiţii pentru producerea de automobile în sumă totală de 618,14 milioane de euro şi la un proiect de investiţii destinat produceri de motoare de 250,95 milioane de euro.

Ca urmare a noului acord, Ford va realiza între 1 ianuarie 2013 şi 31 decembrie 2017 o producţie de automobile de 810.000 de unităţi, iar în următorii cinci ani 1,5 milioane de unităţi, a mai spus Suciu.

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a semnat cu Ford Motor Company, în septembrie 2007, un contract pentru vânzarea unui pachet de 72,4% din acţiunile societăţii Automobile Craiova SA.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.