Cele mai mici maşini din lume – GALERIE FOTO

0

– Noua tendinţă de eficientizare a consumului vehiculelor a făcut posibilă trecerea de la  giganţii consumatori de combustibil la automobilele tot mai mici ca dimensiune, cum sunt Volkswagen Up! şi Toyota iQ. Cel mai mic vehicul în producţie în momentul acesta este Tata Nano, care măsoară doar 3,09 metri lungime şi 2,23 metri în diagonală, scrie Gizmag.

Pentru a identifica, însă, cea mai mică maşină produsă vreodată, trebuie să ne întoarcem în timp, către începutul anilor 1960, pentru a ne opri la Peel P50 – maşina care avea 1,37 metri lungime şi 1,04 metri diagonală, cântărind numai 59 kg.

Acum, replici ale lui P50 şi ale fratele său mai mare, Peel Trident – au intrat într-un ciclu limitat de producţie, fiind disponibile publicului în variantă electrică sau pe benzină.

Produsă iniţial de Peel Engineering Company, Peel P50 este o maşină de mici dimensiuni pe trei roţi, cu o portieră, un singur far şi un ştergător de parbriz. Propulsat de un motor mic şi cuplat la un schimător manual în trei trepte, maşina poate atinge o viteză maximă de 61 km/h şi nu are marşarier.

Vehicolul a fost proiectat de Cyrill Cannel, proprietarul Peel Engineering Company, care era specializat în construcţia de bărci din fibră de sticlă şi a învelişului aerodinamic pentru motociclete. Conceput pentru un singur adult plus o sacoşă de cumpărături, P50 s-a vândut în numai 50 de exempare, disponibile pe piaţă, pe atunci, pentru aproximativ 315 dolari.

Modelul original al Peel Engineering Company s-a dizolvat în 1974, dar în 2010, Gary Hillman şi Faizal Khan au pus bazele unei noi companii cu acelaşi nume în Marea Britanie, dând drumul unei noi linii de producţie pentru replica la P50.

Compania oferă azi atât modelul electric, cât şi cel pe benzină, folosind tiparul original al motorului. Modelul electric trebuie alimentat la o sursă de curent continuu, iar bateria detaşabilă oferă o autonomie de 30 kilometri. Ambele modele pot ajunge la viteza maximă de 61 km/h.

Dar P50 nu este numai singurul model pitic al companiei Peel Engineering care se bucură din nou de atenţia publicului.

O replică a modelului cu o carcasă în formă de bulă, iniţial produsă între 1965 şi 1966 şi vândută cu aproximativ 301 dolari, a intrat, de asemenea, într-un ciclu limitat de producţie. La fel ca şi P50, modelul Trident este o maşină pe trei roţi, cu un motor de aceeşi capacitate. Cu toate acestea, la 1,82 metri lungime şi 1,06 metri diagonală, Trident a fost conceput cu două locuri – sau cu un scaun şi un coş de cumpărături detaşabil.

Tridentul actualizat vine cu aceleaşi două opţiuni – electric sau pe benzină şi, în ciuda diferenţei de greutate, Peel Engineering Company afirmă că cele două maşini au aceiaşi parametri de funcţionare – datorită, probabil, proprietăţilor aerodinamice ale carcasei în formă de cupolă trasparentă.

La fel ca şi modelele originale, variantele actualizate ale P50 şi Trident vor putea fi folosite în mod legal în trafic în Marea Britanie şi Uniunea Europeană, fiind clasate în categoria mopeduri cu roţi, precum şi în Statele Unite, unde sunt clasate ca vehicole cu tracţiune motorizată.

Mai mult, compania producătoare a declarat că va costrui şi modele personalizate de P50 conform specificaţiilor rutiere şi juridice ale ţărilor unde vor fi importate modelele aproape miniaturale ale maşinilor.

Pentru acestea, preţurile de achiziţionare pornesc de la 12.676 dolari, numai pe baza rezervărilor făcute pe site-ul companiei.

[nggallery id=36]

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.