Aplicaţiile gratuite de pe telefonul mobil consumă bateria mult mai repede decât am fi crezut

0

– Aplicaţiile gratuite de pe telefonul mobil utilizează o funcţie externă pentru adevertising şi consumă o parte semnificativă din viaţa bateriei, sugerează un nou studiu prezentat de BBC News.

Pentru a monitoriza consumul de energie, cercetatorii au folosit un dispozitiv special, pentru a verifica mai multe aplicaţii pe Android şi pe Windows Mobile.

Rezultatele au arătat că, într-un caz, 75% din consumul de energie al unei aplicaţii a fost canalizat spre alimentarea cu reclame. Abhinav Pathak, autorul raportului, a afirmat că producătorii aplicaţiilor ar trebui să ia  în calcul foarte serios optimizarea consumului de energie.

Aplicaţiile gratuite vin, de obicei, cu reclame încorporate, pentru ca dezvoltatorii să poată face bani fără a fi nevoiţi să modifice aplicaţia descărcată iniţial.

Pentru această cercetare, realizată de o echipă de la Universitatea Purdue din Indiana, Statele Unite ale Americii, s-a făcut o analiză pe aplicaţii des utilizate – Angry Birds şi Facebook.

Din cauza restricţiilor încorporate în sistemul de operare mobil de la Apple, echipa a fost în imposibilitatea de a rula teste şi pe iPhone.

În cazul aplicaţiei Angry Birds, cercetătorii au observat că numai 20% din consumul total de energie a fost folosit pentru a juca, de fapt, jocul. Din procentul rămas, 45% este utilizată pentru a afla locaţia utilizatorului şi pentru a-i servi reclame personalizate.

În condiţiile în care testele au fost efectuate prin rularea aplicaţiei printr-o conexiune 3G, rezultatele au mai arătat că multe aplicaţii lăsa conexiunile dechise până la 10 secunde după descărcarea informaţiilor. În Angry Birds, această scurtă perioadă – descrisă de cercetatori ca o „coadă 3G” – a reprezentat echivalentul a peste un sfert din consumul total de energie a aplicaţiei.

Chris McClelland, el însuşi creator al unei aplicaţii pentru telefonul mobil – Ecliptic Labs – a afirmat că nu este surprins de concluziile studiului: „Reclamele trebuie să se conecteze la server şi să trimită informaţii despre locaţia utilizatorului” a explicat acesta. „De aceea consumă atât de mult din baterie”.

Acesta a mai adăugat că asemenea practici sunt, în mare măsură inevitabile, mai ales dacă utilizatorii vor să se bucure, gratuit, de aplicaţii şi jocuri susţinute din profitul generat de reclame.

Cu toate acestea, McClelland a fost de acord că dezvoltatorii ar trebui să ia în considerare mai serios detaliul consumului de energie atunci când se concentreză pe crearea noilor caractristici ale aplicaţiilor.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.