Instituţiile gestionare de fonduri UE vor putea angaja personal suplimentar cu salarii de până la 10.000 de lei

0
Instituţiile publice din România care gestionează fonduri europene ar putea angaja personal suplimentar, pe perioadă determinată, cu salarii brute între 5.000 şi 10.000 de lei pe lună, în vederea accelerării absorbţiei fondurilor structurale, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă lansat marţi în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Europene.

Experţii vor fi angajaţi suplimentar, chiar dacă instituţia respectivă nu a eliberat vreun post din schemă, în condiţiile în care, în general, Guvernul aplică în continuare regula prin care se permite angajarea unei persoane în instituţiile publice la şapte posturi eliberate.

„Angajarea acestor experţi nu este condiţionată de existenţa unui post vacant. (…) Personalul va fi angajat în afara schemei de personal aprobată şi bugetată, prin intermediul unor proiecte finanţate din fondurile de asistenţă tehnică ale programului operaţional în cadrul căruia instituţia este beneficiar eligibil”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de OUG.

Durata angajării este de 12 luni cu posibilitatea prelungirii, fără însă ca durata cumulată a acestor contracte să depăşească 36 de luni, se mai arată în proiect.

În aceste cazuri, angajarea reprezintă un raport de muncă între instituţie şi persoană, prin semnarea unui contract individual de muncă pe durată determinată, însă personalului respectiv i se aplică regulile specifice funcţionarilor publici.

„Modalitatea de angajare şi evaluare a performanţelor profesionale, precum şi regulile privind incompatibilităţile şi conflictul de interese sunt cele aplicabile funcţionarilor publici din respectiva instituţie publică, cu rol de autoritate”, mai prevede proiectul.

Salariile brute lunare pentru acest personal sunt de 5.000 lei pentru gradul de asistent, 7.000 lei pentru gradul principal şi 10.000 de lei pentru gradul superior.

Pentru gradul asistent, salariatul trebuie să aibă vechime de cel puţin un an, pentru gradul principal – o vechime de cel puţin 5 ani, iar pentru gradul superior angajatul respectiv trebuie să aibă o vechime de cel puţin 9 ani, prevede proiectul de lege.

În motivarea proiectului de lege MAEur arată că în instituţiile care gestionează fonduri europene la 30 septembrie 2011 erau ocupate 1.941 de posturi, dintre care 1.796 reprezentau posturi active – persoane care lucrează efectiv şi nu se află în diverse situaţii de suspendare a raportului de muncă. În consecinţă, rata medie de personal activ reprezenta 83,15%.

Unele măsuri administrative în privinţa absorbţiei fondurilor europene urmează să fie adoptate de Guvern într-o şedinţă extraordinară la finele acestei săptămâni.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.