Propunere legislativă privind organizarea şi funcţionarea ANAF

0
Pe websiteul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Legislaţie/ Transparenţă decizională, a fost publicat Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea ANAF, cu modificările şi completările ulterioare.ANAF este organizată şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice (MFP), în baza Hotărârii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea ANAF, cu modificările şi completările ulterioare,  şi are ca principală atribuţie colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea unitară a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare în domeniul său de activitate, exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, precum şi aplicarea în domeniul vamal a măsurilor specifice rezultate din Programul de guvernare şi din legislaţia în domeniul vamal.Scopul actului normativ îl constituie corelarea cadrului legislativ actual privind organizarea  şi funcţionarea ANAF cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 101/28.02.2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare.În ceea ce priveşte activitatea de la nivelul aparatului propriu al ANAF se propune reorganizarea Direcţiei verificări fiscale în Direcţia generală de verificări fiscale, cu păstrarea aceloraşi atribuţii.

Punerea în aplicare a măsurilor prevăzute în proiectul de hotărâre de Guvern pentru modificarea  şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea ANAF, cu modificările  şi completările ulterioare, va fi realizată de către ANAF, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat pentru MFP – aparat propriu şi unităţi subordonate.

De asemenea, au fost publicate şi pot fi consultate anexele şi referatul de aprobare.

*

Sugestiile, propunerile sau opiniile referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, cu menţiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:

– prin scrisori, la adresa: ANAF – Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucureşti, cod poştal 050741;

– electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

– prin fax, la numărul: 0213.199.857.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.