Soluţie pentru asfaltări: Un utilaj care „peticeşte” gropile în câteva minute

0

– Un lucru e clar: nimănui nu-i plac gropile din carosabil, şi nici complicaţiile care derivă din blocarea străzilor pentru reparaţii, şi cu atât mai puţin incidentele care au loc cu aceste ocazii.

În mod aparent, procesul de astupare a gropilor din carosabil nu trebuie să fie chiar un proces cu resurse umane atât de serioase, scrie Gizmag.

Oraşele au acum posibilitatea de a folosi Python 5000, un vehicul operat de o singură perosoană de la cabină, şi care poate să peticească un crater de 0,6 m în aproximativ 2 minute.

Pentru a folosi Python, operatorul umple pâlnia, cu o capacitate de 4,5 tone, cu amestec pentru afalt, cald sau la rece, şi se poate deplasa la viteze normală de trafic până la locul incidentului.

Odată ajuns la locul faptei, şoferul nu trebuie să închidă şi să semnalizeze decât o porţiune restrânsă din carosabil, deoarece nu se lucrează deloc în exteriorul vehiculului.

Pentru a coordona procesul tehnic, acesta foloseşte un joystick pentru a manevra braţul pivotant, apoi aplică un jet de aer comprimat pentru a distruge balastul, impurităţile, urmele de asfalt sau de apă din groapă.

Apoi, utilajul aplică un strat de soluţie specială care permite noului amestec să capete aderenţă. O banda de rulare din pâlnia de sus până la braţul maşinii toarnă apoi asfaltul proaspăt.

Ca amestecul să fie păstrat la temperatura optimă, se foloseşte căldura de la evacuarea motorului. O greblă şi o rolă ataşate la braţul din exterior sunt utilizate apoi pentru a nivela asfaltul şi pentru a-l presa.

Conform producătorului Python Manufacturing Inc din Saskatchewan, calitatea lucrărilor de corectare a carosabilului este egală cu aceea a asfaltului iniţial, şi ar trebui să dureze cel puţin la fel de mult ca şi cele realizare de echipajele de lucru „tradiţionale”.

De fapt, acestea ar trebui să dureze chiar mai mult, date fiind metodele tradiţionale „aruncă-şi-hai-să-mergem”, în care asfaltul este pur şi simplu îndesat cu lopata, fără ca groapa să fie curăţată sau pregătită prealabil.

Eficacitatea vehiculului este la fel de mare la 4 grade Celsius şi permite unui singur utilizator să astupe găuri de aproximativ trei ori mai mari decât poate gestiona o echipă  de mai multe persoane într- o zi.

Python este, de fapt, funcţional de câţiva ani, dar a atras recent atenţia deoarece este folosit în lucrările de reparaţii stradale din New York.

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.