Care sunt cele mai mari greşeli pe care le poţi face în social media?

Marvin Powell, o firmă de consultanţă din Washington a postat această întrebare pe LinkedIn şi a primit aproape 100 de răspunsuri utile şi pe subiect. Business Insider a făcut selecţia celor mai relevante greşeli pe care ar trebuie să le evite orice începător în Social Media:

 

  • 1. Să crezi că este un sprint, când este de fapt, un maraton. Mulţi se implică puternic la început, după care cad epuizaţi la marginea drumului şi încetează să mai posteze cu regularitate ori să cultive şi relaţia cu clientul. De asemenea, nu folosesc oportunitatea de a face publicitate pe Facebook şi LinkedIn. (Debbie Harris, Speaker şi trainer la Facebook şi LinkedIn)
  • 2.  Cred că cea mai mare greşeală este aceea de a nu avea o strategie clară asupra motivaţiei pentru care foloseşti social media şi care sunt rezultatele preconizate. Pe lângă asta, lipsa de metode de evaluare precum şi lipsa instumentelor de care te-ai putea folosi pentru a-ţi canaliza eforturile într-o strategie unitară. (Noreen Poli, Manager la Social Enterprise Implementations)
  • 3. Să vorbeaşti mult şi să nu-ţi asculţi clienţii. Proprietarii de businessuri mici trebuie să înţeleagă că reţelele sociale se bazează pe conexiuni, la fel ca în viaţa reală. Oamenii vor fi mult mai atraşi de tine dacă le arăţi că eşti receptiv la ce îţi transmit ei, decât dacă  încerci să forţezi ca mesajul tău să ajungă la ei. (Jessica Routier, Coordonator Social Media şi Relaţii Comunitare la IAC-EZ)
  • 4. Cred ca cea mai mare greşeală este difuzarea de sentimente negative şi alimenaterea de conflicte, care pot duce la utilizarea unui limbaj peiorativ şi inadecvat. (Pamela Hazelton, Consultant şi designer la E-commerce Shopability)
  • 5. Auto-promovarea excesivă. S-a întâmplat, în timpul cercetării pentru o companie, ca un număr de clienţi să fie deranjaţi de postările excesive în reţelele sociale. Asemenea situaţii pot fi corectate foarte repede şi pot schimba rapid o percepţie pozitivă într-una negativă. Nu trebuie uitat că poate dura 20 de ani pentru a construi o afacere şi 20 de minute pentru a o distruge.  (Paul Collin, Manager Relaţii la Holiday Inn Express Croydon)
  • 6. Cea mai mare greşeală este să te bazezi exclusiv pe reţelele sociale pentru a obţine rezultate, fără să fie susţinute de nici o altă strategie. (Yok SooHoo, Dezvoltare business JRS Recovery)
  • 7. Să nu faci conţinutul relevant pentru consumator. Clienţii nu vor să primescă 10 tweeturi despre tine, ci despre lucruri care sunt valoroase pentru ei şi care să funcţioneze repede. Să nu fie, totuşi, foarte dese. Nimeni nu vrea să audă neîncetat despre afacerea ta, acest lucru ajunge să devină neplăcut în timp. În puţine cuvinte: scurt, plăcut, pertinent şi valoros pentru mine.  (Laura Kowalski, consultant de afaceri pentru proprietarii de afaceri şi directori executivi)
  • 8. Cele mai mari greşeli: Să nu îţi asculţi clienţii. / Să nu le răspunzi, mai ales dacă este o problemă legitimă. / Să nu îţi mai actualizezi pagina de profil. / Să îţi foloseşti profilul social numai în scopuri promoţionale.  Să ai un branding şi design slab. (Aanarav Sareen, producator executiv Digital Media)
  • 9. Dacă eşti utilizator de Facebook sau Tweeter, foloseşte-ţi contul numai în scop personal sau profesional, nu  pentru ambele, nu estompa linia dintre viaţa privată şi doemniul tău profesional. (George F Franks III, Director Executiv Tehnologie Global)
  • 10. Presupunerile false şi ipotezele fără susţinere sunt cauza eşecului din Social Media şi marketing, ca în multe alte domenii. De altfel, este extrem de importantă cercetarea şi evaluarea permanentă, înţelegerea că reţelele sociale sunt o modalitate bună de implicare a clientului şi că măsurarea ROI (retun on investment) este posibilă.  (Omar EAD, Digitus Marketing
  • 11. Să creezi un profil încăracat cu informaţii şi obositor. Soluţia este crearea unei pagini interesante, după care iniţierea interacţiunii, iar apoi îţi diseminezi mesajul. (Gerry Brown, Editor @ Architectural Evangelist)
  • 12. Greşeala numărul unu este subestimara resurselor necesare pentru crearea şi susţinerea unui program social. (Marc Aniballi, Consultatnt Technology Literate )
  • 13. Este nerealist să împânzeşti Internetul cu ideile, produsele şi serviciile tale  şi  apoi să stai pe spate, aşteptând ca toată lumea să te considere minunat.  (Lisa Cash Hanson, CEO Blueberry Baboon)
  • 14. Lipsa de interacţiune cu publicul. Trebuie să pui în permanenţă întrebări, să arăţi că ai simţul umorului, să dai citate motivaţionale şi să ceri opiniile publicului tău cu privire la produsele sau serviciile din industrie. (Michelle Hummel, CEO la WebMediaExpert.com)
  • 15. Evită să intri în Social Media doar pentru că toată lumea este acolo. Cea mai mare greşeală este lipsa unui plan. Sfatul meu este ca această activitate să aibă parte de aceeaşi implicare, cercetare şi anticipare de care are parte orice alt aspect al businessului tău, şi vei avea de aici recompense proporţionale.  Dacă o tratezi cu superficialiate, vei avea rezulatate pe măsură, dacă nu chair negative. (Kristian Chronister, preşedintele de la Jewelry.com)
  • 16.Văd foarte des exemple de afaceri care apar în Social Media deoarece directorii se tem că ar putea rămâne în urma celorlaţi, dar nu reşesc că îşi fondeze iniţiativa pe o strategie bine gândită. Ajung să arunce pe Internet câteva informaţii neadaptate, încercând să comercializeze tot ce se poate către oricine. Numai că aici se aplică principiile de construire a unei relaţii cu un client, şi asta cere o investiţie de timp şi energie de lungă durată. (Spencer Tyler, Co-Fondator CPofA)

 

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.