Taxa auto nu mai poate fi „fentată”! Maşinile înmatriculate în Bulgaria vor putea circula în România doar 90 de zile

– Cabinetul Ungureanu a aprobat o serie de restricţii care vor limita accesul mașinilor cu număr de Bulgaria în ţara noastră.

Cei peste 19.000 de şoferi care şi-au înmatriculat autoturismele în Bulgaria vor trebui să le înmatriculeze în România sau să le folosească 90 de zile pe an, a declarat şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, în urma deciziei adoptate de Guvern. „Fiecare, ori o înmatriculează în România, ori o duce înapoi, ori circulă cu ea doar 90 de zile”, a declarat Lucian Diniţă. Prevederea se regăseşte în proiectul de lege pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat în şedinţa de marţi a Executivului.

Autovehiculele înmatriculate în alte state, precum Bulgaria, Italia şi Spania, vor putea circula pe teritoriul României doar pentru 90 zile într-un an, termen calculat începând de la emiterea actului de vânzare-cumpărare a maşinii, conform deciziei adoptate în şedinţa de marţi a Guvernului.

„Aceste autovehicule înmatriculate în alte state vor avea dreptul să circule 90 de zile într-un an pe teritoriul României de la momentul la care cetăţeanul român intră în posesia acestui autovehicul. (…) Practic, documentul prin care se intră în posesie e documentul de bază – actul de vânzare-cumpărare”,a explicat Diniţă.

El a precizat că termenul de 90 de zile este valabil, indiferent dacă proprietarul automobilului respectiv circulă sau nu cu maşina şi că sunt exceptate de la lege autovehiculele înmatriculate în străinătate şi conduse de cetăţeni străini.

„Unii vor fi tentaţi ca atunci când se apropie sfârşitul perioadei de 90 zile să meargă să-şi reînnoiască acest contract în ideea de a mai putea circula 90 zile. Din februarie 2009 Poliţia Rutieră are o evidenţă a autovehiculelor înmatriculate în alte state. Când un astfel de autovehicul va fi oprit în trafic, el intră în această evidenţă şi (…) în situaţia în care se constată că un astfel de conducător conduce acest autovehicul peste perioada admisă i se vor reţine certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare”, a mai spus Lucian Diniţă.

El a adăugat că celor prinşi într-o astfel de situaţie li se vor aplica şi amenzi.

„Până la 8 puncte amendă, adică 560 lei, iar pentru categoria a patra, de la 9 la 21 de puncte, şi aici amenda e mult mai substanţială”, a arătat Diniţă referitor la cuantumul amenzilor.

Totodată, comisarul-şef a declarat că proiectul de lege prevede şi introducerea permisului de conducere pentru mopede.

„Vor fi introduse din ianuarie 2013 obligatoriu permisele de conducere pentru mopede, tricicluri cu motor cu capacitatea până la 15 kw şi, de asemenea, pentru motociclete A1, A2.

Pentru categoriile C şi D perioada de valabilitate a permisului de conducere va fi de 5 ani, urmând ca acesta să fie reînnoit, iar pentru celelalte categorii, de zece ani, aşa cum e şi în momentul de faţă”, a explicat Diniţă.

Potrivit acestuia, pe drumurile publice din România circulă în momentul de faţă peste 45.000 de autovehicule înmatriculate în străinătate, din care aproximativ 19.800 sunt înmatriculate în Bulgaria.

Decizia a fost luată pentru a evita cazurile în care, prin înmatricularea maşinilor în alte state, este evitată plata în România a taxei de înmatriculare.


Loading...

Citește și
loading...

8 Comentarii
  1. JD spune

    sigur si vor aparea 40 000 de procese impotriva taxei abuzive de inmatriculare 🙂 wow ce a mai facut si guvernul dobitocilor 🙂

  2. dan spune

    VA ASTEPTAM PE 1 MAI IN PIATA UNIVERSITATII ORELE 18,00 PENTRU A PROTESTA IMPOTRIVA ACESTUI ABERANT PROIECT DE LEGE PROPUS DE ACEST GUVERN MAFIOT

  3. denis spune

    Taxa auto nu mai poate fi “fentată”!
    Ha, ha, ha! Romanii care au masini cu numere de Bulgaria nu au contract de vanzare-cumparare. Masinile lor sunt inscrise in Bulgaria si merg cu procura de la cetateanul bulgar respectiv.
    TEAPA, statule!!!!!

  4. Samurai spune

    Romania a devenit din cauza acesti mizerabili guvernanti,locul cel mai nedorit din Europa.
    RUSINE e putin spus, HOTI e putin spus, IMPUTITI e putin spus…nu exista cuvinte pentru aceste persoane de KAKAT…mama lor trebuia sa-i omoare cand au venit pe lume…sau gresesc?

  5. IULPAM spune

    SIGUR se gasesc variante care sa fenteze statul. Dupa principiul ‘ in boul care trage, in ala dai cu biciul’, statul nostru drag are grija sa-i taxeze in primul rand pe cei ce platesc oricum.
    Avem intersectii monitorizate video, dar sincer nu stiu cum sunt identificati soferii de masini inmatriculate in BG care forteaza semaforul, depasesc coloana oprita la stop, etc.
    Statul e interesat sa ia doar banul, nu de securitatea circulatiei

  6. Puiu spune

    De acord cu domnul MILITIAN,sa nu mai fentam taxa care este deja ilegala,dar sa o scoatem definitiv de ce nu propune?

  7. george turturescu spune

    Romani nu mai stati nepasatori. aceasta este o dovada in care statul ne obliga sa platim taxe aberante stabilite de el, taxe care sunt cu mult peste nivelul celor din UE. De ce o inmatriculare in spania sau italia costa 2-300 de euro indiferent dee vechimea masinii si la noi se platesc chiar mii de euro? Ce taxa de poluare? O aberatie. Taxa de poluare trebuie platita de fiecare utilizator in fiecare an in functie de gradul de poluare al masinii atita timp cit este inmatriculata dupa pricipiul poluatorul plateste.De obicei ea se gaseste in carburant, carburant ars=poluare. Cit carburant consumi inseamna ca atit ai poluat. Deja aceasta taxa exista in carburant iar acum este o dubla inpunere si o discriminare fata de cei care detin masiuni mai vechi din productia nationala. Daca eu aduc o masina din afara euro 3 peste 1600cmc trebuie sa platesc peste 1500-2000de euro. Dupa un an fac accident si o duc la remat. Este logic sa platesc pentru un an o taxa pentru toata perioada cit circula indiferent ca este 1 an sau 10? De ce nu se taxeaza anual si fiecare putem plati aceste taxe or o suma asa mare nu are nimeni. Vorbim de inoirea parcului auto, cu auto din productia nationala care dupa 3 ani arata mai rau ca una germana de 10 ani. Iesiti in strada si cereti-va drepturile toti cei care ati adus masini de afara si ati platit taxe aberante. Eu daca aduc masina de afara platesc taxa de mii de euro din care i se dau 3800ron celui care duce o rabla la remat sa cumpere una noua din tara, pai este normal si moral? Hai in strada la Universitate pe 1 mai la ora 19!!!!

  8. sorin spune

    sunt satul de cei care striga `hotul ` cind de fapt vorba romaneasca spune ca ala care striga e hot. nu cel care circula cu numere de bulgaria fenteza statul ci cel care are o avere de nesimtit dobindita ilicit, prin combinatii si comisioane , ala e hotul nu amaratul de mine care lucrez in costructii pe bani de nimic 12 ore pe zi si umblu cu o masina decenta dar cu numere de bg. eu nu fur pe nimeni pur si simplu nu vreau un jeg de logan s-h. fratilor s-a ajunj mai rau ca in evul mediu, o sa ajunga sa ne ia si taxa pe f…
    suntem prea sleiti de puteri sa ne putem revolta si `ei` stiu asta !!!! rid de noi si noi plecam capul. asta e adevarul.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.