VIDEO: Maşini care se conduc singure, pe autostradă. Între timp, şoferul citeşte ziarul…

0

Un camion a condus un „tren” rutier format din 4 autovehicule self-driving Volvo. Pe scurt:

-Volvo echipate cu camere, radare şi senzori laser care permit monitorizarea autovehicului din frunte;

-Conducătorul coloanei a condus 200 de kilometri pe autostradă, în afara Barcelonei.

 

Un convoi de maşini self-driving s-a îndreptat spre o autostradă publică din Spania, pe un trafic normal, aceasta fiind o premieră mondială, potrivit producătorului suedez de autovehicule, Volvo.

Un şofer profesionist a preluat conducerea dintr-un camion şi a fost urmat de 4 maşini self-driving: un al doilea camion şi 3 autovehicule.

Autovehiculele din trenul rutier erau echipate cu sisteme de siguranţă incluzând camere, radare şi senzori laser, care le permit acestora să monitorizeze autovehiculul care conduce şi celelalte maşini de pe drum.

„Adăugând comunicarea wireless, autovehiculele din pluton imită maşina care conduce convoiul folosind controlul autonom Ricardo, accelerând, frânând şi întorcând exact ca şi liderul”.

Maşinile au condus cu succes 200 de kilometri pe o autostradă aflată la nord de Barcelona, spune un purtător de cuvânt al Volvo.

Linda Wahlstrom, project manager al Volvo Car Corporation’s a fost filmată conducând unul dintre autovehicule, în timp ce sistemul îi dădea instrucţiuni să-şi ridice picioarele de pe pedale şi apoi să-şi ia mâinile de pe volan.

Când maşina a ajuns la 85 km/oră a aruncat o privire într-o revistă. “Este chiar amuzant să vezi autovehiculele care trec. Sunt destul de surprinşi să vadă că nu conduci maşina, dar, în schimb, citeşti un ziar”, a declarat  Wahlstrom.

.

Ea a adăugat că “am învăţat multe în această perioadă. Oamenii consideră condusul autonom de domeniul science fiction, dar de fapt tehnologia este deja aici. Din punct de vedere strict conceptual, merge bine, iar pe viitor trenul rutier va fi pus în aplicare într-o formă sau alta”.

A fost primul test drive cu maşini self-driving alături de alţi conducători auto, iar Volvo a descris încercarea drept un succes major.

“Proiectul şi-a propus să aducă un plus de confort pentru şoferi, care pot face altceva în timp ce conduc. Pot lucra pe laptop-uri, citi o carte sau se pot relaxa luând prânzul”.

Volvo a mai scris în comunicatul de presă că “evident, proiectul urmăreşte să îmbunătăţească siguranţa în trafic, să reducă impactul asupra mediului, datorită controlului calm al vitezei şi să reducă riscul formării cozilor în trafic ”.

De asemenea, distanţa mică dintre maşini creează o zonă care reduce presiunea, ce permite autovehiculelor să folosească cu aproape 20% mai puţin combustibil, în funcţie de distanţă şi de geometrie.

SARTRE (SAfe Road TRains for the Environment) face parte din proiectul joint venture finanţat de către Uniunea Europeană, condus de Ricardo UK, dezvoltatorul britanic de inginerie şi tehnologie.

Alte companii care colaborează în acest joint venture sunt Volvo, Idiada şi Tecnalia Research & Innovation din Spania, Institutul für Kraftfahrzeuge Aachen din Germania şi Institutl SP Technical Research din Suedia.

FOTO: Primul tren rutier SARTRE (SAfe Road TRains for the Environment) a călătorit cu succes pe autostradă, pentru prima dată alături de alţi conducători auto, pe data de 22 mai 2012. Acesta a fost compus dintr-un Volvo XC60, un Volvo V6,  un Volvo S60 şi un camion, conducându-se automat în spatele unui autovehicul lider.

Traducere şi editare: Cătălina Rusin

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.