Walt Disney va interzice reclamele la fast food în reţelele sale TV, radio şi online

0

Gigantul american media Walt Disney, care deţine şi faimosul parc, a anunţat că va interzice reclamele la fast food în reţelele sale TV, radio şi online şi va impune noi standarde de nutriţie pentru a combate creşterea cazurilor de obezitate la copii, relatează BBC.

Totuşi, noile reguli nu vor intra în vigoare până în 2015 şi o mare parte va depinde de modul în care Disney defineşte fast food. Producătorii de fast food şi băuturi cu zahăr cheltuiesc aproximativ 1 miliard de dolari pe an (650 milioane de lire) pe reclame care îi vizează pe copiii cu vârsta sub 12 ani.

Disney a anunţat că orice tip de cereale cu mai mult de 10 grame de zahăr pe porţie şi mâncare ce conţine peste 500 de calorii nu vor mai apărea în reclame.

Băuturile dulci şi produsele cu conţinut mare de sare vor fi de asemenea interzise pentru reclame, a anunţat compania. Un responsabil al companiei, Bob Iger, a admis că această măsură ar putea cauza o scădere pe termen scurt a veniturilor obţinute din reclame, dar a adăugat că firma va adapta şi crea noi produse care să întrunească noile standarde.

Prima Doamnă Michelle Obama, un susţinător activ al combaterii obezităţii la copii, a descris iniţiativa ca fiind „game changer” /schimbarea regulilor jocului/ şi a salutat planul. ‘În urmă cu câţiva ani, dacă mi-aţi fi spus mie sau oricărei alte mame sau oricărui tată că copiii lor nu vor mai vedea o singură reclamă la produse fast food în timp ce uită la desenele animate favorite /../ nu v-am fi crezut’, a declarat Prima Doamnă a SUA citată de Associated Press.

Studii recente au indicat că aproape o treime din copiii din SUA sunt supraponderali sau obezi. Săptămâna trecută, primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a propus o interdicţie la vânzările de băuturi cu concentraţie mare de zahăr în restaurante, cinematografe şi arene sportive.

Foto: MelissaT1967/Freerangestock.com

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.