Campania pentru locale – mai civilizată, mai puţin agresivă şi cu teme naţionale

0

Campania pentru alegerile locale se încheie pe 9 iunie, la ora 7,00, alegătorii fiind aşteptaţi la urne pe 10 iunie.

Potrivit unor analişti politici, campania electorală din acest an a fost axată pe teme naţionale şi nu pe teme locale, fiind mai puţin agresivă şi mai civilizată.

Analistul politic Cristian Pârvulescu a declarat, că din anul 1996 tema naţională nu a fost atât de prezentă într-o campanie electorală pentru alegerile locale cum a fost acum.

‘Din 1996 nu s-a mai întâmplat aşa. Este o campanie în care contează mai puţin temele locale, contând foarte mult tema naţională. (…) În această campanie se încearcă obţinerea unui rezultat cât mai bun cu teme legate de guvernarea naţională, de austeritate, de corupţie la nivel naţional şi mai puţin cu teme locale’, a afirmat Pârvulescu.

Iosif Boda a susţinut că, deşi actuala campanie electorală a fost mai civilizată, se poate remarca o ‘involuţie’ în ceea ce priveşte atmosfera electorală din oraşe şi afişajul stradal.

‘Cred că faţă de începutul anilor 1990 am involuat în ceea ce priveşte afişajul stradal, însă e totuşi mai civilizat. Nu mai sunt lipite afişe electorale pe tomberoane, pe transformatoare electrice, pe stâlpi. Sunt metode de afişaj moderne, dar mult mai costisitoare. Campania asta mă dezamăgeşte. Nu ştiu cum este în provincie, dar în Bucureşti dezbateri nu sunt, atmosferă electorală nu e’, a declarat analistul politic.

Şi profesorul Marian Petcu de la Facultatea de Jurnalism din cadrul Universităţii Bucureşti a remarcat faptul că, spre deosebire de alţi ani, actuala campanie electorală este ‘mai puţin agresivă’.

‘Este o campanie mai puţin agresivă, atât prin frecvenţa mesajelor, cât şi prin intensitatea lor. Acest lucru se întâmplă, mă gândesc, din motive economice. E posibil ca, în contextul crizei, competitorii să aloce mai puţini bani pentru campanie. Acum au ales un nivel de abstractizare – solidaritate, dreptate, etc. (…) Ce nu înţeleg oamenii politici, aşa lipsiţi de imaginaţie cum sunt, este că greşesc personalizând chestiuni ce nu sunt personale’, a susţinut profesorul universitar.

Conform analiştilor, în alegerea sloganurilor generale mai multe formaţiuni politice au apelat la sociologi şi focus grupuri.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.