Numărul de abonaţi la telefonia fixă în creştere în semestrul II din 2011, traficul în scădere

0

Numărul de abonaţi la telefonia fixă a încheiat anul 2011 în creştere, în schimb traficul de voce a scăzut cu excepţia celui către reţelele mobile, potrivit raportului privind serviciile de telefonie fixă pentru a doua jumătate a anului 2011, publicat miercuri de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Astfel, potrivit datelor furnizate de cei 49 de furnizori activi de telefonie în a doua jumătate a anului 2011 au crescut numărul de linii de acces şi numărul de abonaţi, însă volumul de trafic şi durata medie a unui apel au scăzut comparativ cu semestrul anterior.

Numărul de linii de acces (posturi telefonice) a crescut în anul 2011 până la 4,69 milioane, cu +4%, aceeaşi creştere procentuală fiind înregistrată şi de numărul de abonaţi, care a ajuns la 4,04 milioane.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 24,6%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a ajuns la 54,1%.

Din cele 4,69 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,84 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (+3,8% comparativ cu sfârşitul anului 2010), în timp ce 0,85 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în creştere cu 5,4% faţă de anul 2010).

În 2011, volumul de trafic realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 14%, ajungând la 6 miliarde minute. Traficul de voce în reţelele fixe proprii a înregistrat o scădere de 19% (până la aproximativ 3,5 miliarde de minute), traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 14% (până la 1 miliard de minute), traficul către reţelele internaţionale a scăzut cu 4% (până la 280 milioane de minute), singura categorie principală de trafic care a înregistrat o creştere în anul 2011 fiind traficul de voce către reţele mobile, care a crescut cu 5% (până la 1,1 miliarde minute).

În cea de-a doua jumătate a anului 2011, fiecare apel iniţiat de pe telefonul fix a durat în medie 3 minute şi 10 secunde, în scădere cu 4 secunde faţă de prima jumătate a anului 2011. În aceeaşi perioadă, traficul de voce mediu lunar per linie de acces a scăzut cu 9 minute, de pe fiecare linie efectuându-se lunar convorbiri ce au însumat 1 oră şi 42 minute.

Raportul de date statistice privind serviciile de telefonie furnizate prin intermediul unor reţele publice terestre cu acces la punct fix sau cu mobilitate limitată a fost realizat pe baza datelor raportate de către furnizorii de servicii de telefonie fixă care au desfăşurat activităţi comerciale în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2011 şi poate fi consultat aici.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.