5 modalităţi de a-i face pe cei din jur să-ţi asculte fiecare cuvânt

0

Majoritatea trainingurilor de public speaking este centrată pe mecanica limbajului corpului şi, deşi acest aspect este interesant, totuşi nu reprezintă elementul esenţial care i se cere unui profesionist în domeniu, scrie Kristi Hedges, leadership coach, pentru Forbes.com

 

Profesioniştii au nevoie să-i influenţeze pe alţii şi să-i determine să acţioneze, să se prezinte în faţa directorilor şi a consiliilor şi să inspire operaţional schimbarea. Majoritatea managerilor în devenire vor să se remarce şi să obţină un loc la masa celor mari.

Pentru a atinge vârfuri profesionale, ei au nevoie de credibilitate, demnitate şi pasiune. Şi da, aceste deprinderi le poţi învăţa la unele training-uri, dar nu în majoritatea acestora.

Aşa că dacă participaţi la un asemenea curs, asiguraţi-vă că trainerul va fi capabil să vă arate cum se fac următoarele:

 

1. Simte-te confortabil

Pentru majoritatea oamenilor este dificil să facă o prezentare atunci când nu se simt confortabil. Să ai în faţă un consiliu de directori, cărora trebuie să le comunici veşti proaste, poate fi o situaţie de asemenea natură. Sau să-i propui o nouă direcţie în afacere liderului de echipă.

Te vei descurca mai bine dacă găseşti o cale prin care să rămâi cât poţi de calm, având în vedere situaţia în care te afli.

Pentru multe persoane asta înseamnă să exerseze, pentru a simţi că stăpânesc bine informaţia pe care trebuie să o livreze. Pentru altele, înseamnă identificarea elementelor care le fac să se simtă confortabil: să tragă aer în piept, să audă râsete sau să poarte o conversaţie de încălzire.

Kristi Hedges ne recomandă să ne concentrăm pe gândurile conştiente din spatele emoţiei, pe care vrem să le împărtăşim celorlalţi.

 

2. Acceptă disconfortul

Dacă miza este mare, indiferent de cât de mult încerci să faci pentru a te simţi confortabil, câţiva fluturaşi în stomac tot vor rămâne.

În loc să încerci să lupţi cu acest sentiment, acceptă anxietatea. Priveşte-o ca un observator şi conştientiezează că nu are nici o putere asupra performanţei tale. Nici una. Fizic poţi prezenta la fel bine, emoţionat sau nu.

În plus, emoţiile te pot ajuta să joci un rol şi să arăţi energie. Până la urmă, agitaţia în doze rezonabile este în favoarea ta şi te ajută să te mobilizezi.

 

3. Vorbeşte fiecăruia şi nu întregului grup

Cel mai obişnuit sfat pentru public speaking este să-ţi cunoşti audienţa. În prezentările tipice din corporaţii, care sunt adresate grupurilor şi echipelor, chiar îţi cunoşti audienţa.

Problema este că fiecare se interesează de ce îl afectează, aşa că este dificil să croieşti comentariile. O greşeală frecventă este să încerci să acoperi grijile tuturor sau să vorbeşti la modul general.

O deprindere esenţială este aceea de a învăţa să evidenţiezi punctele cheie ale discuţiei şi să le atingi. Pentru grupuri mixte, sfatul general al lui Kristi Hedges este să vorbim la cel mai ridicat si detaliat nivel al celor din încăpere, în aşa fel încât să ţină toţi pasul.

Nu uita, vorbeşti fiecărei persoane cu interese individuale. Nu limita comentariile la ce te interesează cel mai mult şi fii conştient că trebuie să-ţi placă ceea ce prezinţi. Totul se rezumă la cealaltă persoană, nu la tine.

 

4. Dublează pasiunea şi înjumătăţeşte conţinutul

De regulă prezentările din corporaţie sunt prea detaliate, au prea multe slide-uri şi conţinut şi sunt livrate într-un mod lipsit de interes sau emoţie. Şi asta cu bune intenţii, pentru că vrem să ne asigurăm că acoperim orice întrebare şi să arătăm că ştim să ne facem munca foarte bine.

Din păcate, cercetările arată că oamenii uită aproape 90% din ceea ce au aflat în 3-6 zile. Aşa că pune slide-urile neesenţiale într-o anexă, pentru situaţii neprevăzute.

Dacă vrei să fii ţinut minte, concentrează-te în mod egal pe aducerea energiei şi a pasiunii în prezentarea ta.

Arată cât de mult îţi pasă, prin istorioare, exemple, imagini şi dialog. Oamenii uită ce ai spus, dar îşi amintesc cum i-ai făcut să se simtă. Prezenţa ta joacă un rol important.

De asemenea, există multă putere în intenţiile însoţite de pasiune. Investim psihic în oamenii în care credem că vor face schimbările posibile.

 

5. Incită la conversaţie şi încurajează

Majoritate prezentărilor corporative nu sunt deloc discursuri, sunt discuţii. Scopul tău nu este să foloseşti tot timpul avut la dispoziţie pentru atingerea punctelor de pe lista ta, ci să inciţi la conversaţie şi să facilitezi rezultatele. Dacă oamenii vorbesc, sunt implicaţi.

Orice prezentare poate fi construită ca o încurajare. Crează-ţi o listă de puncte cheie, pune întrebări la obiect şi gestionează comentariile. Deprinderea asta are nevoie de exerciţiu, aşa că învaţ-o oricum poţi, fie printr-un training, fie  furând-o de la alţii.

Oamenii vor fi mult mai receptivi la ideile tale dacă simt că te interesează şi accepţi contribuţia lor. Şi în plus, suntem mult mai dispuşi la adoptarea unei idei pe care o simţim ca a noastră.

Şi până la urmă nu luarea unei decizii este scopul final al nostru?

Traducere şi editare: Cătălina Rusin

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.