Facebook, acuzat că îşi impune propriile adrese de e-mail

0

Reţeaua de socializare Facebook a fost aspru criticată în cursul acestei săptămâni după ce a implementat o nouă schimbare în profilul fiecărui utilizator, fără să ceară acordul sau să anunţe, precum şi un serviciu de geolocalizare considerat o intruziune în viaţa privată, scrie ziarul Le Figaro în ediţia de marţi.

Noua adresă de e-mail vizibilă în orice profil este cea @facebook.com, generată automat pentru mulţi utilizatori. Facebook a schimbat adresa de e-mail afişată în profil, însă nu a modificat adresa primară a utilizatorilor, cea către care primesc mesaje de pe site.
Această schimbare are ca scop ca serviciul Facebook Messages, supranumit ‘Gmail killer’, să ia locul Gmail şi Yahoo! Mail.

Un purtător de cuvânt al companiei a precizat pentru Le Figaro că utilizatorii ‘erau preveniţi de două luni’. În aprilie, Facebook a arătat pe blogul său oficial că doreşte să facă ‘modificări’ la serviciul de mesaje, precizând că ‘utilizatorii care au ales deja o adresă e-mail nu vor fi afectaţi’.

Pentru Graham Cluley, consultant în securitate informatică la Sophos, ‘site-ul nu a fost clar în mod expres. Obiectivul lui era ca oamenii să folosească tot mai mult adresa @facebook.com şi să devină tot mai dificil să ieşi din reţeaua de socializare’. Facebook şi-a lansat serviciul de mesagerie electronică în 2010, fără succes, ‘până la această schimbare imprevizibilă’, arată site-ul Slate.

‘Intenţia site-ului nu a fost să impună un serviciu utilizatorilor, ci să le permită să aibă o adresă e-mail mai coerentă vizavi de contul pe Facebook’, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei adăugând că această schimbare de adresă ‘poate fi dezactivată’.

Facebook s-a angajat în ianuarie, în faţa autorităţii de reglementare a concurenţei din Statele Unite (FTC), să nu mai schimbe parametrii de confidenţialitate ai utilizatorilor fără acordul lor expres. Dar Facebook afirmă în New York Times că această modificare nu este decât o schimbare de ‘vizibilitate’ şi nu de confidenţialitate.

Facebook a generat, de asemenea, un val de polemici prin testarea, la 24 iunie, a unei noi aplicaţii de geolocalizare. Serviciul, denumit ‘Caută prieteni care se află în apropiere’, a fost lansat, coincidenţă sau nu, la două luni după cumpărarea de către Facebook a Glancee, o aplicaţie bazată pe geolocalizare.

El permite localizarea persoanelor (‘prieteni’ sau nu) aflate în apropiere şi care utilizează Facebook. Aplicaţia este accesibilă şi de pe mobil, cu Android sau iOS.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.