Mircea Duşa: Validarea rezultatelor provizorii ale recensământului populaţiei va fi făcută într-un termen rezonabil

0

Ministrul Administraţiei şi Internelor, Mircea Duşa, a declarat, luni, 13 august 2012, seară, la Slobozia, în cadrul unei conferinţe de presă, că rezultatele provizorii ale recensământului populaţiei şi locuinţelor efectuat în 2011 vor fi validate într-un termen rezonabil, cel mai târziu la începutul săptămânii viitoare.

„Prelucrarea datelor este una greoaie, dar misiunea comisiei este de a valida aceste rezultate provizorii. Odată cu validarea rezultatelor provizorii, această comisie îşi va înceta activitatea. Mâine (n.r. marţi, 14 august) este o primă întâlnire, pentru a analiza materialele pe care Institutul Naţional de Statistică, ca operator al acestei anchete, le prezintă. Probabil că mapele sunt destul de voluminoase, membrii comisiei vor avea nevoie de o perioadă, nu ştiu, de vreo două- trei zile, şi într-un termen rezonabil, probabil sfârşitul acestei săptămâni, începutul săptămânii viitoare, voi propune membrilor, ca preşedinte al acestei comisii, să ne întâlnim din nou şi să validăm rezultatele provizorii”, a arătat ministrul.

Acesta a ţinut să precizeze că „listele electorale nu au nicio legătură cu rezultatele recensământului”, în ciuda speculaţiilor care se fac pe această temă.

„Degeaba se fac speculaţii politice. Un mare politician român de aici, din vecinătatea dumneavoastră, de la Buzău, după ce am convocat comisia, o chestiune strict legală, pentru că trei săptămâni s-a făcut scandal că de ce nu se convoacă, a catalogat faptul că eu am convocat comisia, că MAI a început să facă ordine în liste cu pistoalele la brâu. Nu. Atunci când respecţi legea, nu cred că faci ordine în liste”, a spus Duşa.

Întrebat dacă ştie la acest moment „câţi români sunt în România şi câţi electori există”, ministrul a răspuns că este o „întrebare complicată”, fiind convins că nici nu se va şti până la alegerile parlamentare.

„Eu nu cred că se va reuşi nici până la alegerile parlamentare să se ştie acest număr. Eu cred că în perioada următoare trebuie perfecţionat sistemul legislativ din România, atât în ceea ce priveşte întocmirea listelor electorale dar şi a sistemului de evidenţă informatizată a persoanei. Softul, sistemul, este unul performant dar trebuie să înţeleagă fiecare funcţionar al României că trebuie să trimită spre acest sistem toate informaţiile. Dacă aceste informaţii sunt oferite corect şi la timp, şi rezultatul este unul corect”, a adăugat Mircea Duşa.

Ministrul a mai spus că pentru a elimina disfuncţionalităţile din listele electorale şi votul multiplu există Autoritatea Electorală Permanentă, însă, „de opt ani de când există, nimeni nu i-a dat nicio atenţie”.

„Această autoritate trebuia să primească fonduri de la buget, trebuia să-şi angajeze numărul de oameni, 260, pe care cred că îl are în organigramă, să existe birouri judeţene, iar acei oameni care existau la nivelul fiecărui judeţ să nu se ocupe decât de verificarea modului în care cei abilitaţi de lege se ocupă de actualizarea listelor electorale. Din păcate, în prezent nu se întâmplă mare lucru”, a mai spus ministrul.

Ministrul Administraţiei şi Internelor, Mircea Duşa, ministrul delegat pentru Administraţie, Radu Stroe, secretarul de stat pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, Constantin-Cătălin Chiper, şi secretarul de stat pentru colectivităţi locale, Mihai Viorel Fifor, s-au aflat, luni, la Slobozia, la o întâlnire de lucru cu prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene, inspectorii şefi ai Inspectoratelor Judeţene de Poliţie, precum şi cu inspectorii şefi ai Inspectoratelor Judeţene de Jandarmi din judeţele Brăila, Buzău, Călăraşi, Constanţa, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov, Prahova şi Tulcea.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.