MDRT alocă 256.000 de euro pentru promovarea brandului turistic de ţară în trei evenimente muzicale

0

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a alocat, din fonduri europene, suma de 256.000 de euro pentru promovarea brandului turistic al României în trei concerte organizate la Bucureşti, a declarat, joi, 16 august 2012, ministrul de resort, Eduard Hellvig, într-o conferinţă de presă.

„În anul 2011, s-a elaborat planul de acţiune pentru promovarea brandului turistic în valoare de 75 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile. În strategia de promovare au fost stabilite câteva aspecte printre care organizarea de spectacole, participarea la târguri sau evenimente outdoor. În ceea ce priveşte evenimentul de astăzi (concertul Lady Gaga – n.r.) în data de 8 decembrie 2011 a fost depusă o solicitare de finanţare din partea firmei organizatoare, în valoare de 600.000 de euro. Între 8 decembrie 2011 şi 28 mai 2012 consultantul angajat de MDRT a analizat solicitarea şi în 29 mai a realizat un referat de finanţare pentru cele trei evenimente (BestFest şi concertele Lady Gaga şi Red Hot Chilli Peppers – n.r.). Suma a ajuns la 256.000 de euro pentru cele trei evenimente, dintre care 93.000 de euro pentru evenimentul de astăzi, repet finanţat din fonduri europene”, a afirmat Hellvig.

Ministrul a adăugat, totodată, că MDRT nu finanţează din bani publici organizarea de evenimente ci doar alocă bani pentru promovarea brandului turistic de ţară.

„Ministerul nu finanţează din bani publici organizarea de evenimente efectiv, ci doar cheltuie bani pentru promovarea brandului turistic”, a spus oficialul MDRT, care a precizat că plata efectivă a sumelor către organizatorul evenimentului Lady Gaga se va face după o analiză riguroasă a sarcinilor cerute în contract.

Eduard Hellvig a menţionat că retragerea finanţării pentru cele trei evenimente asumate de MDRT nu putea avea loc deoarece imaginea României în lume ar fi avut de suferit.

„Retragerea finanţării pe care ministerul se angajase să o facă ar fi adus deservicii internaţionale imaginii României. De exemplu, acest concert (Lady Gaga – n.r.) a fost organizat în România şi Bulgaria, singurele ţări din Europa de Est. Acest concert are o relevanţă internaţională şi aduce plus valoare din punct de vedere al brandului de ţară”, a afirmat ministrul MDRT.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.