Un nou tip de dinozaur descoperit în Franţa, botezat „dinozaurul ţigan”, datorită asemănării cu „verii” din România

Paleontologii francezi au denumit un nou tip de dinozaur, descoperit în sud-estul Franţei, „dinozaurul ţigan”, datorită asemănării cu „verii” săi din România, relatează sâmbătă, 25 august 2012, AFP.

Vechi de 75 de milioane de ani, „Atsinganosaurus velauciensis” (dinozaurul ţigan) aparţine unei specii nou-descoperite de dinozauri din familia titanozaurilor, alte trei genuri fiind descoperite în alte situri din Europa.

„Am găsit mai bine de 70% din scheletul animalului, însă din păcate nu şi craniul. Vom putea să realizăm o reconstituire fidelă”, a precizat Geraldine Garcia de la Universitatea din Poitiers (centru-vest), care a efectuat cercetările în colaborare cu Institutul regal de ştiinţe naturale din Bruxelles.

Potrivit primelor elemente, acest dinozaur ierbivor, cu dinţi mici, cilindrici, măsura 12 metri lungime şi avea o constituţie zveltă.

În acelaşi sit paleontologic, situat în apropiere de Aix-en-Provence (sud-estul Franţei), au fost descoperite numeroase alte fosile – un craniu de crocodil, carapace de ţestoase şi oase aparţinând altor specii de dinozauri -, toate datând din perioada Cretacicului superior, în urmă cu 75 milioane ani, chiar înainte de dispariţia dinozaurilor.

Potenţialul sitului paleontologic, cu o suprafaţă de 300 mp, a fost evidenţiat în 1993, iar specialiştii au efectuat săpături în trei reprize – 2002, 2009 şi 2012 – în cea mai mare discreţie, pentru a preveni eventuale tentative de jaf.