Johnson & Johnson, somată să înlăture formaldehida din produse

1

– Compania a promis deja că va înlătura anumite substanţe chimice din produsele pentru copii până în 2013, dar ultimul anunţ implică şi produsele pentru adulţi, incluzând şi bine cunoscutele mărci din magaazine precum Neutrogena, Aveeno şi Clean & Clear, relatează Nytimes.com.

Asociaţiile de mediu şi ale consumatorilor fac de mulţi ani presiune aupra Johnson & Johnson şi a competitorilor acesteia pentru a înlătura ingredientele din produsele de îngrijire personală asupra cărora există semne de întrebare.

În 2009, Campania pentru Siguranţa cosmeticelor a analizat conţinutul a numeroase produse pentru copii şi a descoperit că multe dintre acestea aveau în componeţă două substanţe deosebit de îngrijorătoare: formaldehidă şi dioxină 1.4.

Consumatorii nu le vor găsi trecute pe eticheta şamponului sau a loţiunilor pentru că, din punct de vedere tehnic, nici una dintre acestea nu este un ingredient.

Formaldehida, care a fost identificată anul trecut drept cancerigenă de către cercetătorii de la guvern, este eliberată în timp de către conservanţi comuni, cum ar fi quaternium-15 şi hidatonina DMDM, care nu apar pe etichete.

Iar dioxina 1.4, care a fost asociată cu cancerul în studii făcute pe animale, este creată într-un proces utilizat de obicei pentru a face celelalte ingrediente mai blânde cu pielea.

Compania are în plan şi scoaterea altor ingrediente care au fost asociate cu probleme de sănătate: ftalaţii, care au o multitudine de utilizări, cum ar fi dimiuarea efectelor de rigiditate ale sprayului petru păr şi triclasanul, o substanţă antibacteriană folosită la săpunuri.

Johnson & Johnson va trebui să înlăture şi toţi parabenii din produsele pentru copii, precum şi tip de parabeni din produsele pentru adulţi.

Susan Nettesheim,vicepreşedinte al departamentului de toxicologie şi administrare a produsului la Johnson & Johnson, a declarat că agajamentul luat este major şi va solicita investiţii considerabile în cercertarea şi dezvoltarea unor alternative corespunzătoare ingredientelor la care s-a renuţat, multe dintre acestea fiind foarte des folosite în industrie. Compania a refuzat să facă public costul proiectului.

Lisa Archer, manager al Campaniei pentru Siguranţa Cosmeticelor, a declarat că grupul ei va continua să facă presiuni asupra altor producători de cosmetice şi de bunuri de larg consum să urmeze exemplul Johnson & Johnson, vizând Estée Lauder, Procter & Gamble, Avon şi L’Oreal.

În 2010, Procter & Gamble a schimbat conţinutul şamponului său Herbal Essences, lăsând doar urme de dioxină 1.4 , iar detergentul Tide a intrat în atenţia grupurilor de mediu datorită conţiutului ridicat de substanţe chimice.

Tim Long, cercetător la P.& G., susţine că „aceasta comunică deschis cu consumatorii săi în ceea ce priveşte ingredientele pe care le foloseşte”. Potrivit acestuia, toate produsele companiei respectă reglementările în vigoare.

Estée Lauder a spus într-o declaraţie că aderă la standardele ridicate de siguranţă pentru toate produsele sale şi se supune reglementărilor din fiecare ţară în care sunt vândute acestea.

Decizia Johnson & Johnson solicită companiei o relaţie strânsă cu consumatorii, fiind prima companie care este dispusă să facă schimbări considerabile pentru a le oferi consumatorilor produse mai sigure. Încercarea companiei este cu atât mai necesară cu cât în ultimii ani s-a confruntat cu deficienţe mari de calitate.

Susan Nettesheim a spus că în ciuda faptului că ea, ca om de ştiinţă, susţine că produsele nu sunt dăunătoare, cosumatorii sunt îngrijoraţi datorită altor informări care pun la îndoială concluziile ei. „Este de înţeles şi nu putem ignora asta”, a adăugat ea.

Totuşi, asociaţiile de mediu, nu sunt de acord cu afirmaţia potrivit căreia „substanţele chimice sunt sigure”. Există un interes avid cu privire la ingredientele din sticlele de şampon, iar asociaţiile au pus la un punct o bază de date publice, care este vizualizată de milioane de oameni.

Traducere şi editare: Cătălina Rusin

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. Ana spune

    multumim pentru informatii, nici macar nu ne imaginam, se pare, ce pot contine propdusele pe care le folosim, din pacate, zilnic.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.