Trezeşte-te împrospătat cu ajutorul a 26 de sfaturi de dormit

0

Cu toţii conştientizăm atunci când ne trezim dintr-un somn minunat, liniştit şi relaxant. Te trezeşti plin de energie, pregătit şi dispus să îţi începi ziua.

Pe de altă parte avem şi acele dimineţi când ne trezim cu faţa la cearceaf ceea ce ne induce o stare proastă pentru întreaga zi.

Nimic nu e mai rău decât să fii nevoit să îţi petreci ziua în această stare de spirit, care te afectează negativ atât pe tine cât şi pe persoanele cu care interacţionezi de-a lungul zilei. Toate din cauză că tiparul tău de dormit nu este optim, relatează Wakeup-world.com.

Mai jos sunt 26 de sfaturi care te vor ajuta să te trezeşti cu zâmbetul pe buze, vesel, pozitiv, şi pregătit să faci faţă zilei care te aşteaptă.

Cu o noapte înainte

1. Evită cafeaua, vinul roşu şi ciocolata. Pentru a te trezi odihnit trebuie să ai parte de un somn bun, iar una din modalităţile cele mai bune de a distruge un somn bun este să îţi superi stomacul.

Cafeaua, vinul roşu şi ciocolata sunt dovedite ştiinţific ca fiind factori perturbatori ai somnului mai mult decât orice alte alimente.

Aceste produse îţi “supără” intestinele într-un asemenea mod încât stomacul te va trezi constant sau vei avea un somn uşor care nu îţi va reîncărca bateriile deloc. Încearcă să nu mai mănânci aceste produse după prânz. Destul de greu, nu-i aşa?

2. Nu lua cina chiar înainte de culcare. Mulţi dintre noi alergăm acasă după serviciu, gătim rapid cina, mâncăm şi apoi mergem la culcare. Asta e o idee rea.

Procesul de digestie necesită ceva timp şi nu vrei să stai întins după ce ai mâncat o cină copioasă. Încearcă să păstrezi câteva ore între cină şi ora de culcare şi vezi cum te simţi a doua zi.

3. Crează urgenţe. Programează-ţi activităţi şi sarcini extrem de importante şi de urgente la primele ore ale dimineţii, astfel încât să trebuiască să te trezeşti şi să le îndeplineşti.

4. Mergi la culcare fericit(ă) împreună cu partenerul de viaţă. Una din cele mai îngrozitoare lucruri pe care le poţi face pentru a distruge un somn bun este acela de a te culca înainte să îţi rezolvi o problemă cu partenerul de viaţă.

Înainte să mergeţi la somn asigură-te că partenerul tău este fericit şi astfel vei fi şi tu. De asemenea, este unul din cele mai bune lucruri pe care le poţi face pentru relaţia ta, să nu mai vorbim de beneficiile pe care le are pentru somnul tău.

5. Meditează şi calmează-te înainte de a merge la culcare. În fiecare seară înainte de culcare încearcă să meditezi timp de 30 de minute.
Acest lucru este extrem de benefic deoarece îţi permite să arunci pe geam toate grijile zilnice şi să uiţi de lucrurile care te aşteaptă a doua zi.

Viitorul nu poate fi schimbat în timp ce tu dormi şi trecutul e trecut aşa că nu are nici un rost să pierzi ore de somn preţioase din această cauză! Lasă să treacă.

Dacă stai liniştit şi pur şi simplu eşti atent la respiraţia ta, te pregăteşti foarte bine pentru un somn liniştit şi adânc.

6. Ordonează-ţi camera conform principiilor Feng Shui. Pentru cei dintre voi care nu ştiu, Feng Shui este o artă antică chinezească de amenajare a casei, într-un mod în care echilibrează energiile şi vibraţiile prin amplasarea mobilei în anumite “puncte fierbinţi”.

Dormitorul este în special mai important, iar persoanele care respectă principiile Feng Shui în amenajarea acestei camere au parte de un somn “mult mai odihnitor”. În special amplasarea patului este importantă.

7. Mergi la toaletă. Chiar dacă nu ai nevoie să mergi la toaletă înainte de culcare, tot ar trebui să te chinui puţin. Motivul este acela că rinichii vor continua să funcţioneze în timpul nopţii şi până dimineaţă vezica va fi plină.

Dacă vezica ta se umple mai devreme vei simţi nevoia să mergi la baie în timpul nopţii şi acest lucru reduce timp considerabil din somnul tău. Probabil te gândeşti că somnul este timpul total petrecut adormit, însă acest lucru este incorect.

Este foarte important să rămâi adormit fără a fragmenta somnul, deoarece sunt necesare câteva ore pentru a ajunge în “zona” în care într-adevăr te odihneşti. O pauză de toaletă întrerupe această zonă.

8. Alege în mod conştient o oră la care să te trezeşti. Înainte de a adormi fă alegerea conştientă de a te trezi la ora “x”.
Stabilirea unei intenţii personale este foarte puternică şi foarte folositoare. Înainte de a adormi, repetă în minte ora la care îţi doreşti să te trezeşti.

9. Plănuieşte un program pentru ziua următoare care nu este negociabil. Acest program ar trebui să înceapă din momentul în care te trezeşti şi până când se termină ziua.

Dacă nu te trezeşti dimineaţă, atunci o să îţi dai programul peste cap şi o să îţi închei ziua cu un decalaj destul de mare.

10. Programează alarma ceasului (cu ora corectă). Probabil nu e nevoie să repetăm, însă nu o să vă vină să credeţi câte persoane se trezesc târziu din cauză că au uitat să îşi seteze alarma la ceas sau au programat-o greşit!

11. Culcă-te mai devreme. Fii realist. Dacă îţi propui să te trezeşti la 5 dimineaţa, nu te culca la ora 1 dimineaţa sau la 2 cu o seară înainte, aşteptându-te să reuşeşti să te trezeşti la timp.

Mai mult ca sigur nu îţi vei îndeplini obiectivul. Nopţile în care adormi devreme şi ai parte de suficient somn fac ca trezirea devreme să fie un obiectiv uşor de atins.

12. Programează-ţi alarma ceasului cu 5 minute mai devreme decât ora stabilită.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.