Cunoşti beneficiile managementului reputaţiei pe Internet?

0

Poţi spune cu o siguranţă totală că reputaţia ta şi a afacerii tale pe Internet este 100% curată?

Dacă răspunsul este da, atunci nu ai de ce să îţi faci griji. Totuşi, dacă nu eşti sigur sau răspunsul este nu, poate ar trebui să îţi pui nişte întrebări, relatează Techwench.com.

Având în vedere beneficiile managementului reputaţiei pe Internet, tot mai multe companii actuale reuşesc să rezolve mici „abateri” legate de reputaţia lor online, înainte de a deveni o „problemă extinsă la nivel larg”.

Aşa cum studiile şi proprietarii de afaceri descoperă rapid în zilele noastre, tot mai mulţi clienţi apelează la Internet pentru a-şi exprima nemulţumirile, înlocuind standardele vechi prin care se trimitea o scrisoare sau se suna direct la firmă pentru a depune o plângere referitoare la un produs şi/sau un serviciu.

Aşadar, cum poate afacerea ta să câştige din revizuirea reputaţiei tale online, sau din rezolvarea problemelor pe parcurs?

Reţine următoarele aspecte:

Clienţii sunt online: Fie că navighează, cumpără sau doar vorbesc despre afacerea ta, clienţii sunt mai mult ca niciodată online. Ca şi un rezultat al acestui lucru, trebuie să îţi revizuieşti în mod regulat reputaţia online pentru a te asigura că nu eşti tras în jos de publicitatea negativă.

Reţine faptul că înainte un client nemulţumit se putea plânge de afacerea ta într-o scrisoare sau printr-un telefon şi doar o mână de oameni ar fi aflat despre acest lucru.

Acum, un client apelează la Internet şi se foloseşte de reţelele de socializare pentru a-şi exprima nemulţumirile sau scrie direct pe website-ul companiei. Fără să îţi dai seama acest lucru se răspândeşte ca focul. Ignorarea problemei nu este o opţiune, aşa că ai un plan de atac?

Căutarea este activată: Odată ce un conţinut negativ despre afacerea ta se răspândeşte, este foarte probabil ca acesta să urce pe scara motorului de căutare şi eventual să se evidenţieze ca şi un mod de definire a companiei tale.

În timp ce tu ştii că afacerea ta nu este şi nu ar trebui să fie definită într-un mod negativ, acest tip de informaţii ajung pe Internet ca un rezultat al nemulţumirii unor clienţi sau a unor angajaţi, şi chiar a unui concurent sau doi.

Fie că o faci personal sau angajezi pe cineva care să se ocupe de managementul reputaţiei online, trebuie să ai grijă să cauţi în mod regulat pe Internet numele tău şi al companiei, pentru a te asigura că te afli pe o poziţie favorabilă pe web.

Răspunde într-o lumină pozitivă: Deşi uneori poate îţi doreşti să te cerţi cu un client nemulţumit sau să te războieşti cu un competitor, „trebuie să rămâi deasupra conflictului.”

Dacă o părere proastă despre compania ta ajunge pe motoarele de căutare îndepărtează acest aspect cu cât mai multe ştiri pozitive legate afacerea ta. Într-o perioadă destul de scurtă, o să descoperi că motoarele de căutare vor extrage lucrurile pozitive privind afacerea ta în locul celor negative.

Ca şi rezultat, ceea ce era o ştire proastă despre compania ta, începe să ajungă tot mai jos pe paginile de căutare. În timp ce acea informaţie rămâne arhivată pentru o anumită perioadă de timp, nu mai este la fel de vizibilă cum era la început.

Pune accent pe brandul tău: Atunci când te implici în reconstruirea reputaţiei tale online, ai oportunitatea de a interacţiona cu acei clienţi nemulţumiţi, şi în plus poţi obţine feedback de la ei astfel încât să poţi evita ceea ce i-a deranjat de prima dată.

Prin acest contact cu clienţii eşti văzut ca o persoană înţelegătoare şi grijulie, două trăsături care nu vor dăuna niciodată unei afaceri. Faptul că pui accentul pe brandul tău, arată potenţialilor clienţi, dar şi celor actuali, că ar greşi dacă ar renunţa la bunurile şi/sau serviciile companiei tale.

Ai nevoie de asistenţă privind managementul reputaţiei online? Eşti un candidat potrivit pentru serviciile de management al reputaţiei online? Dacă ai fost ţinta unor recenzii proaste, numărul vizitatorilor websiteului tău este în continuă scădere şi umblă vorba pe „strada online” că oamenii sunt sceptici în a face afaceri cu tine, atunci răspunsul este cel mai probabil, da.

Amprenta ta online este mult mai mare decât crezi. Dacă laşi urme de îndoială în mintea consumatorilor, atunci fă-ţi timp să revizuieşti ceea ce se spune despre tine şi afacerea ta în domeniul online.

Dacă nu investeşti timp în revizuirea amprentelor tale online atunci acest lucru ar putea însemna că poţi ajunge până la punctul fără întoarcere, adică punctul în care nu îţi mai poţi recupera investiţia.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.