Merele şi beneficiile lor pentru sănătate

Mărul are o reputaţie foarte bună, mai ales că se spune despre el că “ţine doctorul departe”. Însă, există şi o serie de motive necunoscute de mulţi dintre noi pentru care e bine ca acest fruct să se afle în casa fiecăruia dintre noi, relatează Huffingtonpost.com.

 1. Reduc nivelul colesterolului. Un măr de dimensiuni medii conţine în jur de patru grame de fibre. Unele dintre aceste fibre se află în forma pectinei, un tip de fibră solubilă care a fost legată de un nivel scăzut al colesterolului “negativ”.

Acest lucru se datorează faptului că blochează absorbţia de colesterol, ajutând organismul să îl folosească în loc să îl depoziteze.

 2. Oferă o senzaţie de saţietate. “Bogăţia” de fibre a merelor îţi pot oferi şi o senzaţie de saţietate pentru mai mult timp fără a consuma un nivel ridicat de calorii (există în jur de 95 de calorii într-un fruct de dimensiuni medii).

Senzaţia de saţietatea se menţine pentru mai mult timp deoarece organismul nostru digeră mai greu fibre complexe, decât materialele simple ca zahărul sau cerealele rafinate. Orice aliment cu cel puţin trei grame de fibre reprezintă o sursă bună de nutrienţi, însă majoritatea dintre noi ar trebui să asimilăm cel puţin 25-40 de grame pe zi.

 3. Te menţin suplu. O componentă din coaja mărului este acidul ursolic, despre care se spune că reduce riscul de obezitate. Se pare că acest acid stimulează arderea caloriilor şi creşte masa musculară şi ţesutul adipos maro.

 4. Previn problemele respiratorii. Un consum de cel puţin cinci mere pe săptămână a determină o funcţionare pulmonară mai bună, probabil din cauza unui antioxidant numit quercetină, ce poate fi găsit în coaja merelor, dar şi a cepei sau a roşiilor. Un studiu din 2007 a descoperit că femeile care mâncau suficient de multe mere aveau mai puţine şanse să aibă copiii care să sufere de astm.

 5. Combat răcelile. Deşi nu pot rivaliza cu portocalele din acest punct de vedere, merele sunt considerate a fi o sursă bogată de vitamina C, care stimulează sistemul imunitar, având un conţinut de peste 8 miligrame în fiecare fruct de dimensiuni medii, care reprezintă aproximativ 14% din doza zilnică recomandată.

 6. Pot lupta împotriva cancerului. În 2004, o cercetare franceză a descoperit că o substanţă chimică din componenţa merelor a ajutat la prevenirea cancerului de colon. Iar în 2007, un studiu a identificat compuşi suplimentari, numiţi triterpenoide, care se pare că luptă împotriva cancerului mamar, de ficat şi de colon.

 7. Reduc riscul apariţiei diabetului. Un studiu realizat anul acesta a descoperit că merele, împreună cu perele şi afinele, reduc riscul dezvoltării diabetului de tip 2, deoarece acestea conţin antioxidanţii de antocianină, care sunt responsabili şi pentru culorile albastru, roşu şi violet din fructe şi legume.

 8. Stimulează funcţiile creierului. Fructul determină o creştere importantă a producţiei de acetilcolină, care comunică între celulele nervoase, aşa că merele ajută memoria şi reduc riscul apariţiei bolii Alzheimer. O dietă bogată în antioxidanţi poate avea efecte similare, aşa că merele, din moment ce au un conţinut bogat de quercetină, sunt soluţia perfectă.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.