10 motive pentru care antreprenorii începători dau greş

– Pentru antreprenori, în special pentru cei aflaţi la început, afacerile au succes la fel de mult cum şi eşuează . Statisticile arată că procentul de faliment al start-upurilor atinge pragul de 50%  în ultimii cinci ani.

Desigur, antreprenorii de succes consideră  eşecul un pas ce trebuie făcut în drumul spre succes. Ei se bazează  că  vor învăţa din greşeli şi vor folosi experienţa dobândită  pentru a trece la urmă toarea idee. Dar de ce nu învaţă  din experienţa altora, fără  a mai trece prin durere şi suferinţă ?

Entrepreneur.com a făcut un top al celor mai obişnuite 10 motive pentru care afacerile dau greş, oferind totodată şi indicaţii pentru a le evita.

1. Lipsa planului de afaceri: nu te încrede în mitul că  nu merită  efortul de a scrie un plan de afaceri. Disciplina solicitată  de trecerea pe hârtie a planului este cea mai bună  asigurare că  înţelegi exact cum să-ţi transformi ideea într-o afacere.

2. Lipsa unui plan al veniturilor:  chiar şi o afacere non-profit trebuie să  genereze venituri sau donaţii pentru a acoperi costurile. Dacă  produsul tău este oferit gratis, sau pierzi bani la fiecare vânzare, este greu să  recuperezi. S-ar putea să  ai soluţia pentru foamea mondială , dar dacă te adresezi unor clienţi care nu au bani, afacerea nu va dura mult.

3. Oportunităţi de afaceri limitate: nu fiecare idee bună  devine un blockbuster. Doar pentru că  tu crezi cu pasiune că  produsul sau serviciul  tău este minunat, şi că  toată  lumea are nevoie de el, asta nu înseamnă  că  toată  lumea îl va cumpăra. Nu există  substituent pentru cercetarea de piaţă, făcută  de experţi. Nici chiar sondajul informal pe care l-ai derulat în rândul familiei şi al prietenilor tăi.

4. Nu ai curajul să-ţi asumi riscul: atunci când un antreprenor tânăr caută  finanţare pentru o idee ce valorează  un milion de dolari, reacţia cu care se confruntă  este că  ideea singură  nu valorează  nimic. Totul se rezumă  la implementare. Dacă  nu te simţi confortabil să  iei decizii dificile şi să-ţi asumi riscuri, nu te vei descurca în rolul de antreprenor.

5. Prea multă competiţie: lipsa concurenţilor înseamnă  lipsa unei pieţe de desfacere, iar dacă  găseşti alţi 10 competitori în zona ta la o simplă  căutare pe Google, atunci este prea aglomerat . Nu uita că  giganţii adormiţi se pot trezi. Aşa că  nu presupune că Microsoft sau Procter &Gamble sunt prea mari sau prea înceţi pentru ca tu să  nu ai de ce te îngrijora.

6. Lipsa proprietăţii intelectuale:  dacă  vrei să  atragi investitori sau să  construieşti un avantaj competitiv sustenabil în faţa giganţilor din industrie, trebuie să  îţi înregistrezi invenţia, să  obţi un brevet, un logo şi drepturi de proprietate. Proprietatea intelectuală  este deseori un element de care investitorii ţin seama.

7. O echipă  lipsită  de experienţă : în realitate investitorii finanţează  oameni, nu idei. Ei caută  oameni cu experienţă  reală  în domeniul start-upurilor. Dacă  este prima ta activitate de genul astă  găseşte un partener care cunoaşte mersul lucrurilor pentru a susţine pasiunea ta şi pentru a aduce plusul de experienţă  necesar în echipă.

8. Subestimarea resurselor necesare:  una dintre resursele majore  sunt banii, dar ţine seama şi alte surse de putere cum ar fi contactele în industrie şi accesul la canalele de marketing. Dacă  ai prea mulţi bani dar nu ştii cum să-i foloseşti, poate fi la fel de grav ca atunci când ai prea puţine resurse financiare. Nu îţi abandona slujba până  când afacerea nu ajunge pe plus.

9. Marketing insuficient:  să  ţi se ducă  vorba din client în client nu este o strategie de marketing suficient de puternică pentru a-ţi face produsul sau marca vizibile în mintea cumpărătorilor. În lipsa unei promovări corespunzătoare nu vei avea nici o afacere.

10. Renunţarea timpurie:  cea mai des întâlnită cauză  de eşec al unui start-up este faptul că  antreprenorul oboseşte, se dă bătut şi închide compania. În ciuda piedicilor, mulţi antreprenori precum Steve Jobs şi Thomas Edison au luptat pentru a-şi transforma viziunea în realitate.

Traducere şi editare: Cătălina Rusin

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.