Cele mai creative CV-uri

0 22

– Se scrie mult despre CV-uri: ce să faci, ce să nu faci. Dar regulile acestea sunt sfaturi  generice primite de la experţi  în carieră, care variază în funcţie de industrie. Câteodată diferenţa o face cât de mult personalizezi sau cât de creativ eşti.

Asumarea riscurilor cu privire la design şi format îţi poate aduce uneori rezultate neaşteptate. Chris Spurlock şi-a postat CV-ul pe internet, iar succesul incredibil al acestuia i-a adus o slujbă la Huffington Post. „Nu am putut să nu îl angajăm după ce i-am am văzut uimitorul CV infografic”, a declarat Arianna Huffington.

Iată câteva dintre cele mai creative CV-uri pe care trebuie neapărat să le vedeţi:

 

Omondi Abudho a fost inspirat de rutina zilnică

Omondi Abudho  este director creativ şi fotograf kenyan, bine cunoscut pentru fotografiile sale. El a atras ceva atenţie cu CV-ul pe care l-a creat. Inspiraţia i-a venit într-o zi când se afla la cumpărături: „Vă vine sau nu să credeţi, dar ideea mi-a apărut când cumpăram un pachet de cafea.  Cafea Java, una dintre cele mai bune din Kenya, ca să fiu mai exact”.

El a conceput un CV pe care potenţialii angajatori să îl desfacă dintr-o cutie şi apoi să îl împăturească la loc, completându-l cu informaţii „nutritiv-creative”. Rezultatul a apărut imediat.

„Chiar acum când vorbim am trei oferte de muncă de la agenţii de top din Kenya. Am fost răsfăţat de noroc”, a declarat Omondi Abudho pentru Business Insider.com.

 

Simone Fortunini şi-a modelat CV-ul impresionant plecând de la Google Analytics

Fortunini consideră că pentru munca lui în marketingul online şi campanii publicitare, Google  Analytics este un instrument cu care lucreză constant şi a vrut să creeze un CV care să ilustreze percepţia lui despre acestea,  făcând apel la abilităţile sale de design grafic şi cunoştiinţele de HTML.

„Intenţia mea legată de acest proiect este să arăt ambele feţe ale profesionalizările mele în industria digitală: o bună înţelegere a tehnologiei şi cunoştinţe în domeniul marketingului online. Încercarea de a-mi analiza evoluţia profesională precum performanţa unui web site a fost dificilă, dar utilă, pentru a obţine o perspectivă obiectivă despre realizările mele prezente şi obiectivele viitoare”, a declarat Simone.

La secţiunea „Experienţă” poţi da click pe diferitele poziţii pe care le-a ocupat şi vei afla mai multe detalii despre proiectele la care a lucrat şi aptitudinile pe care le-a dobândit cu fiecare slujbă nouă.

 

Kelly Weihs a creat un CV care arată precum un afiş cu „Căutat” din Vestul Sălbatic

CV-ul ei iese în evidenţă datorită aspectului  istoric, vintage. „Am vrut să mă distrez alcătuindu-mi un CV care să fie diferit de al celorlalţi. Îmi place designul cu tente istorice. M-am simţit foarte bine săpând prin ideile din trecut”, a declarat Kelly.

A aplicat la actual loc de muncă folosind CV-ul insipirat din Vestul Sălbatic şi a fost conctactată foarte rapid. Ea crede că angajatorului său trebuie să îi fi plăcut CV-ul original.

 

După ce şi-a ajutat un prieten să îşi creeze un CV, Rick Mundon vinde acum formate de CV-uri online

Rick Mundon a creat acest CV pentru un prieten, dar a primit un feedback copleşitor pentru opera sa, aşa că a decis să lanseze The Whole Orange, o companie de grafică care creează CV-uri şi site-uri web pentru căutătorii de joburi.

El consideră că în ciuda faptului că sunt creative, CV-urile trebuie să fie şi specifice pentru locul de muncă: „Nu eşti în căutarea unui job oarecare. Angajatorii trebuie să îţi poată găsi experienţa anterioară imediat”.

Rick a creat un CV şi pentru prietenul său Jeffrey James, special pentru a indica că acesta îşi caută de lucru în industria muzicală, iar rezultatul a fost cel dorit.

„Designul unui CV este mult mai important decât în trecut. Scopul principal este ca CV-ul  să le aducă oamenilor un job. Dacă cel mai frumos CV nu îi aduce clientului tău un interviu, atunci este inutil”, susţine Mundon.

„Împreună cu Jefferey am vrut să arătăm că el munceşte mult, prin ilustrarea experienţei într-un mod creativ, dar şi să păstrăm un aspect curat”, a adăugat Rick Mundon.

 

Craig Stapley a vrut să prezinte o parte a personalităţii lui

„Am vrut neapărat să creez un CV diferit. Ceva memorabil odată ajuns pe masa unui recruter”, a declarat Craig atunci când a fost întrebat despre inspiraţia sa.

„Nu cred că cei care aplică realizează ce oportunitate incredibilă au atunci când creează un CV. Acesta poate fi mult mai mult decât o înşiruire biografică a aptitudinilor, a educaţiei şi a rezultatelor „, adaugă el.

CV-ul lui Stapley i-a adus un job de director creativ la iFit Fitness Technology, una dintre cele mai mari companii de fitness din lume. Acesta a reprezentat cheia fericirii sale, după cum o spune chiar el: „Iubesc locul în care mă aflu, pe cei cu care lucrez şi ceea ce fac”.

 

Aaron Sachs a fost inspirat de Google+ pentru a-şi crea CV-ul

Aaron Sachs şi-a îmbunătăţit  profilul de pe reţeaua de socializare cu infografică şi a ajuns la acest CV.

„L-am creat imediat după ce Google+ a fost lansat. Am vrut să cuplez ideea unui infografic cu viziunea mea despre afişarea informaţiei în reţeaua socială.  Am luat istoricul joburilor, rezultatele la Klout, recomandările de pe LinkedIn  şi educaţia pentru a la pune alături într-o formă familiară oamenilor.

CV-ul  a fost bun pentru cariera lui, dar i-a şi adus lui Aaron foarte multă atenţie din exteriorul industriei sale. „A fost mai mult un proiect exterior. Cum în prezent lucrez în IT, acest tip de CV infografic nu cântăreşte prea mult pentru angajatorii din domeniu. Totuşi, am primit câteva comentarii din afară”, a cofirmat Craig.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata