Privatizarea CFR Marfă ar putea fi amânată

0

Privatizarea integrală a societăţii CFR Marfă până la finele anului ar putea fi amânată în lipsa unui aviz din partea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, a declarat, miercuri, Horaţiu Buzatu, secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

‘Pentru finalizarea privatizării integrale a CFR Marfă până la 31 decembrie 2012, conform înţelegerii cu Fondul Monetar Internaţional, era necesar un ultim aviz din partea CSAT. Acest ultim aviz nu a venit, ci am primit un comunicat prin care ni s-a spus că membrii CSAT au fost informaţi cu privire la privatizarea societăţii. Practic, aceasta a dus la scoaterea proiectului de Hotărâre de Guvern privind privatizarea societăţii din şedinta de Guvern de miercuri, iar lipsa avizului poate fi o problemă din cauza calendarului foarte strâns’, a explicat Buzatu.

Acesta a precizat că Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrală a societăţii şi că, în perioada următoare, în lipsa unui aviz de la CSAT, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei şi realizarea altor proceduri, pentru pregătirea privatizării ulterioare a societăţii.

Oficialul MTI a mai precizat că, pentru ca privatizarea să se finalizeze până la 31 decembrie, Ministerul Transporturilor luase în calcul avizul CSAT, obligatoriu pentru aprobarea strategiei de privatizare în Guvern, urmând apoi procedura de precalificare a ofertanţilor, organizarea camerei de date pentru cei interesaţi şi discuţii finale cu investitorii de pe lista scurtă, până la finele lunii noiembrie.

În şedinţa din 26 septembrie, Guvernul a fost informat despre stadiul proiectului de hotărâre pentru adoptarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale Transport Feroviar de Marfă ”CFR-Marfă”.

În informare era prezentat stadiul în care se află pregătirile pentru privatizarea CFR Marfă.

Societatea CFR Marfă se află într-o situaţie extrem de delicată, cu datorii de 450 milioane de euro în acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la începutul anilor 2000.

De asemenea, nici situaţia parcului rulant nu este mai bună, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmând să fie vândute la fier vechi pentru că au durata de viaţă depăşită. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din România, nu a vizat managementul, ci marea masă a salariaţilor, de la 30.500 de angajaţi în 1998, la înfiinţare, compania ajungând la doar 9.100 salariaţi în prezent.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.