Bacteria care transformă substanţe chimice toxice în aur de 24 de karate

Bacteria sau super-bacteria este o creatură ciudată şi complicată! Poate trăi în condiţii extreme precum secetă, radiaţii, căldură şi supraaglomerare. Bacteria este capabilă să comunice în mod chimic cu ceilalţi şi consumă compuşi de sulf şi produce ca deşeuri picături de acid sulfuric toxic, asemănător cu acidul de baterie, relatează Messagetoeagle.com.

Unele bacterii au dezvoltat anumite mecanisme pentru a putea tolera prezenţa materialelor grele şi pentru a le detoxifia. Acestea sunt rezistente şi cresc pe metale, folosindu-le pentru energie, creştere şi respiraţie.

Cu câţiva ani în urmă, cercetătorii ecologici de la UC Riverside au descoperit că gropile cu gudron din Rancho La Brea din centrul Los Angelesului, găzduiesc sute de noi specii de bacterii cu proprietăţi neobişnuite, ceea ce le permite să supravieţuiască şi să crească în smoală şi asfalt natural, fără apă şi cu foarte puţin sau deloc oxigen.

Acum, încă un organism puternic de super-bacterie a fost descoperit de către cercetătorii de la Universitatea de Stat Michigan (MSU).

De data aceasta este vorba despre bacteria tolerantă la metal Cupriavidus metallidurans care poate rezista la cantităţi incredibile de toxicitate în procesul de creare a aurului de 24 de karate.

O bacterie Cupriavidus metallidurans tolerantă la metal poate dezvolta clorură de aur toxică şi masivă, sau aur lichid, un compus chimic toxic ce poate fi găsit în natură.

Într-un experiment artistic-ştiinţific numit “Marea Lucrare a Iubitorului de Metale”, cercetătorii MSU au descoperit că bacteria cunoscută cu numele de Cupriavidus metallidurans era capabilă să transforme clorura de aur toxic (sau aurul lichid) în aur solid de 24 de karate. De fapt, abilitatea bacteriei s-a dovedit a fi de cel puţin 25 de ori mai puternică decât s-a declarat anterior: pe parcursul unei săptămâni, bacteria a produs o pepită de aur din lichidul toxic.

Procesul acestui tip de producţie de aur este posibil, dar la scară largă, povara financiară a acestuia este considerabil mai mare decât beneficiile.

În plus, succesul cercetătorilor în crearea aurului ridică întrebări despre lăcomie, impactul ecologic şi economic, concentrarea asupra eticii legate de ştiinţă şi ingineria naturii.

“Există şi momente în care punem la îndoială impactul pozitiv al ştiinţei asupra lumii, iar acest experiment vorbeşte direct despre preocupările ştiinţifice de a transforma şi direcţiona fenomenele biologice în funcţie de dorinţele noastre în era postbiologică”, concluzionează cercetătorii.