Adio stres! 7 moduri complet organice de a scăpa de frică şi anxietate

0 96

 

Stresul şi grijile sunt creaţiile omului

 

Uneori, remediile naturale de eliminare a stresului se află în mintea ta, în interiorul tău, iar tot ceea ce ai de făcut este să le descoperi, relatează Rodale.com.

Cea mai bună explicaţie a stresului vine din partea neurobiologului de la Universitatea Standford, Robert Sapolsky: “Dacă eşti o fiinţă normală, stresul reprezintă acele trei minute de ţipete de teroare din savană, după care fie se termină, fie eşti tu terminat”.

 Dacă eşti om, stresul nu vine din frica de a fi mâncat, ci din cauza grijilor că altcineva îţi mănâncă “prânzul”. Spre deosebire de alte animale, avem un creier mare în raport cu dimensiunea corpului nostru, un creier care îşi face griji. Iar stresul este declanşat de şeful agresiv, de presiunea unui credit pe 30 de ani şi de efortul de a avea grijă şi de copii şi de părinţi bolnavi în acelaşi timp.

Niciun animal sălbatic nu ar înţelege aceste temeri, dar ameninţările percepute de om stârnesc aceleaşi instincte de supravieţuire ca şi atacul unui crocodil. Numai că acestea temeri durează mult mai mult timp decât prânzul unui crocodil şi ajung să prindă rădăcini adânci.

Însă, poţi face ceva în privinţa stresului. Caută şi elimină. Iată unde loveşte de obicei stresul şi cum să lupţi împotriva lui.

 

 1. Punct de stres: Creierul

Secreţia cronică a cortizolului, hormonul de stres, afectează centrii de memorie, inclusiv hipocampul. Atunci când dendritele din hipocamp se contractă excesiv, putem fi prinşi într-un stres perpetuu, declanşând probleme de anxietate, depresie şi consumul de băuturi  alcoolice la prânz.

Remediu: Nu mai fi atât de conştiincios. Un studiu canadian realizat pe 2.737 de muncitori a descoperit că atunci când oamenii credeau că performanţa lor slabă la locul de muncă ar putea avea un impact serios asupra colegilor lor, a companiei sau a mediului, stresul creştea.

Angajaţii responsabili care îşi percepeau locul de muncă ca pe o „piesă” indispensabilă în cariera lor profesională aveau tendinţa să spună că serviciul lor era stresant, în timp ce persoanele care nu aveau această percepţie cu privire la jobul lor, dar erau mulţumite unde lucrează, aveau mai puţine şanse să experimenteze stres.

O recomandare simplă: Ia-ţi o zi liberă. Compania nu se va prăbuşi dacă lipseşti opt sau nouă ore. Iar în acest timp, învaţă să priveşti totul cu mai multă detaşare.

 

2. Punct de stres: Gâtul, capul şi spatele

Hormonii hipofizari, hipotalamici şi suprarenali inundă corpul, concentrând atenţia şi vigilenţa ta, ascuţind vederea şi pregătind muşchii să acţioneze în faţa unei ameninţări. Atunci când pericolele percepute nu dispar, pierzi abilitatea de a reveni la echilibru.

Recomandare: Crează-ţi o viaţă “cu trei stâlpi”. Pe lângă munca  şi casa ta, adaugă şi pilonul “echilibru”, pentru a crea un tampon împotriva stresului. Dacă unul din „picioarele scaunului” se rupe, le ai pe celelalte două să te susţină.

 

3. Punct de stres: Părul

Cercetătorii de la Universitatea Western Ontario au descoperit un biomarker pentru măsurarea stresului cronic: părul.

Aceştia au preluat mostre de foliculi de păr de la aproximativ 100 de bărbaţi, jumătate dintre ei fiind spitalizaţi din cauza unor atacuri de cord şi au descoperit că nivelul de cortizol din păr a fost cel mai mare în cazul pacienţilor cardiaci.

Din moment ce părul creşte cu un centimetru pe lună, oamenii de ştiinţă au folosit mostre de 3 centimetri pentru a furniza o înregistrare a nivelului de stres pentru ultimele trei luni. Cercetătorii cred că descoperirile susţin teoria potrivit căreia stresul cronic poate contribui la atacuri de cord aşa cum face şi stresul acut.

Recomandare: Concetrează-te asupra altcuiva în afară de tine. Persoanele care au o problemă cu anxietatea se pierd de cele mai multe ori în analizarea şi judecarea propriei persoane. Vocea critică te înrobeşte.

Încearcă să te concentrezi asupra altor persoane. A arăta respect  şi apreciere pentru alţii determină o abilitate incredibilă de a elimina gândurile şi comportamentul obsesiv provocat de preocuparea pentru propria persoană.

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.