Reţelele de socializare, în centrul campaniei prezidenţiale din SUA

0

Dacă alegerile prezidenţiale americane ar avea loc pe reţelele de socializare, democratul Barack Obama ar câştiga cu un avans considerabil în faţa rivalului său republican Mitt Romney, notează duminică într-un comentariu AFP.

Însă această activitate, salutată de mulţi ca fiind una dintre elementele cheie şi un avantaj pentru democraţie, poate fi de asemenea periculoasă, notează sursa citată.

Cu peste 20 de milioane de abonaţi pe Twitter şi peste 30 de milioane de like-uri pe Facebook, preşedintele democrat, care a făcut deja din Internet şi reţelele de socializare unul dintre punctele forte ale campaniei sale din 2008, l-a depăşit cu mult pe rivalul său republican, care are 1,3 milioane de ‘fani’ pe Twitter şi 8,8 milioane de like-uri pe Facebook.

Nimic nu-i împiedică pe străini – care nu vor vota pe 6 noiembrie – să ia parte la această campanie pe reţelele sociale, şi totodată nimic nu poate da asigurări că toate aceste semne de interes virtuale se vor traduce prin voturi, însă experţii salută reînnoirea dialogului democratic pe reţelele sociale.

Prima dezbatere televizată dintre cei doi candidaţi, pe 3 octombrie, a generat peste 10 milioane de mesaje pe Twitter, care a salutat ‘evenimentul politic american cel mai dezbătut pe această reţea socială’.

Twitter ajută la consolidarea procesului democratic, a estimat Jeanette Castillo, profesor la Universitatea de stat din Florida: ‘Fie că sunteţi Barack Obama sau o persoană fără un loc fix la bibliotecă, aveţi 140 de caractere (pentru a vă scrie mesajul) iar acest lucru este un concurs de concizie’.

Pentru promovarea unei candidaturi, strângerea de fonduri sau criticarea adversarului, la fel de util ca Twitter este şi reţeaua Facebook şi, în sens mai larg, Internetul, însă toate aceste activităţi pot fi de asemenea o sabie cu două tăişuri.

O echipă de campanie, pentru a fi victorioasă, ‘trebuie să înveţe să gestioneze haosul’ de pe Twitter şi milioanele de mesaje care sunt transmise în fiecare zi
, susţine la rândul său Alan Rosenblatt, de la think tank-ul ‘Center for American Progress Action Fund’.

Un ‘hashtag’, care permite alături de simbolul # crearea unui subiect pe Twitter, poate fi uşor deviat de la scopul său iniţial, a adăugat Alan Rosenblatt, reamintind că ‘oricine poate crea un ‘hashtag’. Însă utilizarea sa nu poate fi restricţionată şi toată lumea poate să răspundă în contul său’.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.