10 branduri care au pierdut cea mai mare valoare în ultimul an

0 48

Încă o dată, Coca-Cola a aterizat pe primul loc în clasamentul celor mai valoroase branduri din lume, Apple fiind pe locul al doilea. Având în vedere creşterea companiei de electronice, Apple va eclipsa până anul viitor brandul care se află pe primul loc de mult timp.

În timp ce unele dintre cele mai importante mărci, inclusiv Amazon.com, Samsung şi Oracle, şi-au crescut valoarea cu peste 20% faţă de raportul de anul trecut, altele au scăzut vertiginos. Goldman Sachs, în continuare una din cele mai valoroase branduri financiare, a pierdut 16% din valoarea sa, în timp ce Blackberry a pierdut aproape 40%.

Companiile auto, care încă încearcă să îşi revină din recesiune, au înregistrat câştiguri importante, şi acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu firmele tehnologice, în timp ce sectorul serviciilor financiare se luptă în continuare să recupereze din pierderi. În clasamentul din 2008, valoarea totală a brandurilor din industria serviciilor financiare a fost mai mare de 130 de miliarde de dolari. În 2012, valoarea brandului a scăzut la 91 de miliarde de dolari.

“Brandurile au succes atunci când sunt capabile să redefinească o piaţă”, a explicat directorul executiv de la Interbrand, Josh Feldmeth. De exemplu, Apple a preluat piaţa telefoanelor mobile şi a transformat-o într-un ecosistem în care consumatorii cumpără jocuri, ascultă muzică şi navighează pe Internet de pe un singur dispozitiv. “Brandurile puternice anticipează nevoi şi îndeplinesc dorinţe”, a spus Feldmeth.

Dailyfinance.com împreună cu Interbrand a realizat o listă cu zece branduri care au pierdut cea mai mare valoare în ultimul an.

10. Dell

– Scăderea valorii brandului: 9%

– Valoarea brandului: 7,6 miliarde de dolari (locul 49)

– Societatea mamă: DellInc.

– Modificarea veniturilor în ultimul an: -2,36%

– Industrie: Tehnologie

Brandul Dell a pierdut în mod constant din valoarea sa în ultimii patru ani pe măsura ce compania s-a tot îndepărtat de vânzările de calculatoare şi s-a îndreptat înspre serviciile IT, o strategie pe care a încercat-o şi Hewlett-Packard Co.

Pentru anul 2012, Interbrand stabileşte valoarea brandului Dell la 7,6 miliarde de dolari, reprezentând cea mai mică valoare din ultimii 11 ani. Deşi rămâne unul din producătorii cei mai importanţi din lume în ceea ce priveşte fabricarea de calculatoare, vânzările de PC-uri din al doilea trimestru al acestui an au scăzut cu 11,5% faţă de anul trecut. Compania a încercat să creeze şi un smartphone viabil, însă a oprit vânzarea dispozitivelor în SUA în luna martie.

9. Thomson Reuters

Scăderea valorii brandului: 11%

– Valoarea brandului: 8,4 miliarde de dolari (locul 44)

– Societatea mamă: Thomson Reuters Corp.

– Modificarea veniturilor în ultimul an: +1,5%

– Industrie: Servicii pentru afaceri

Dacă până de curând Thomson Reuters era jucătorul dominant în ceea ce priveşte serviciile pentru piaţa financiară, competitorul Bloomberg a câştigat cotă de piaţă în ultimii ani şi a devenit prima opţiune pe Wall Street. Cota de piaţă a Bloomberg a ajuns din urmă Thomson Reuters, fiecare deţinând aproximativ o treime din piaţă. Însă, deşi compania a permis competitorilor să o ajungă din urmă, Interbrand menţionează faptul că Thomson Reuters continuă să se afle în fruntea pieţei în alte domenii-cheie, precum baza de date pentru cercetare legală pentru firme de avocatură şi baza de date Checkpoint pentru profesionişti în contabilitate şi fiscalitate.

8. Honda

Scăderea valorii brandului: 11%

– Valoarea brandului: 17,3 miliarde de dolari (locul 21)

– Societatea mamă: Honda Motor Company Ltd.

– Modificarea veniturilor în ultimul an: +4,6%

– Industrie: Automobile

Per ansamblu, industria mondială de automobile a început să îşi revină după o cădere în timpul recesiunii, crescând de la un total de aproximativ 128 de miliarde de dolari în 2010 la peste 160 de miliarde de dolari în 2012. Valoarea tuturor brandurilor auto evaluate de Interbrand a crescut de la raportul din 2011, cu excepţia firmelor Honda şi Kia. Valoarea brandului Honda în 2012 este de 17,3 miliarde de dolari, cu 13 miliarde de dolari mai mică decât a rivalului său japonez, Toyota, fiind cel mai mic nivel din ultimii 6 ani.

7. MTV

Scăderea valorii brandului: 12%

– Valoarea brandului: 5,6 miliarde de dolari (locul 67)

– Societatea mamă: Viacom Inc.

– Modificarea veniturilor în ultimul an: +9,7%

– Industrie: Media

Interbrand notează faptul că MTV continuă să se îndepărteze tot mai mult de rădăcinile sale muzicale şi continuă să experimenteze conţinutul la cost redus, ceea ce duce la “o criză de identitate”. Agenţia a adăugat că “MTV ar putea încerca să-şi depăşească limitele şi să recapete strălucirea de altă dată, care a transformat MTV-ul într-un adevărat nume în urmă cu peste 30 de ani”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata