188 de şomeri au fost calificaţi în meseria de somelieri profesionişti, 45 au fost femei

0 19

Unul dintre cei mai importanţi distribuitori de vinuri din ţară – Vinexpert a finalizat un proiect european, în valoare de 500.000 de euro, în urma căruia 188 de şomeri au fost calificaţi în meseria de somelieri profesionişti.

„188 de şomeri, cu vârste cuprinse între 20 şi 60 de ani, au terminat cursul de formare profesională în meseria de somelier profesionist, dar practic 240 au trecut prin programe de consiliere. Iar din totalul celor care au absolvit, 45 au fost femei”, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, managerul de proiect din cadrul Vinexpert, Florin Bejan.

Cursul de somelier s-a organizat în 5 serii, cu 240 de ore de curs, din care 160 au fost efectiv ore de degustare şi de practică, unde au fost analizate şi degustate peste 600 de sticle de vin de cea mai bună calitate.

„Cursanţii au învăţat de la abc-ul vinului până la lucrurile cele mai profunde legate de vinuri, fiind absorbiţi aproape instantaneu în piaţă. 10 dintre aceştia au fost angajaţi de Vinexpert, iar pe alţii i-am recomandat noi ca somelieri. Mulţi dintre ei au provenit din alte medii precum cel medical, bancar sau au fost profesori de matematică şi de canto”, a spus Florin Bejan.

Valoarea acestui proiect european, intitulat ‘Resursa umană de calitate pentru promovarea vinurilor româneşti’, realizat în parteneriat cu Blocul Naţional Sindical se ridică la 500.000 de euro, la care se adaugă 5% contribuţia Vinexpert.

Managerul de proiect a declarat că suma cheltuită de companie este în realitate mult mai mare decât acel procent de 5% deoarece a pus la dipoziţia cursanţilor cele mai bune vinuri şi cel mai bun instrumentar, ceea ce nu s-ar fi întâmplat dacă se făcea pe procedurile achiziţiilor publice.

„Ca să poţi forma un somelier la cel mai înalt nivel, acesta trebuie să deguste sute de vinuri de cea mai înaltă calitate, ceea ce nu s-ar fi întâmplat dacă am fi luat vinuri pe procedurile de achiziţii publice. În mod real participaţia noastră este mult mai mare pentru că am pus la dispoziţie şi cel mai bun instrumentar din lume şi cred că am cheltuit cel puţin 300.000 de lei din banii proprii’, a spus Bejan.

Potrivit preşedintelui Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, unul din partenerii proiectului, industria vinului din România are nevoie de oameni calificaţi, iar acest proiect pilot finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 ar putea fi multiplicat la nivel naţional.

„Este primul curs serios şi profesionist făcut în România şi consider că industria vinului, producătorii, marile lanţuri de hoteluri şi restaurante au nevoie de oameni calificaţi în meseria de somelier. Acesta este un proiect pilot construit de la zero pe care intenţionăm să-l extindem la nivel naţional în urma expertizei pe care o avem”, a declarat, miercuri, Dumitru Costin.

Necesarul de lucrători calificaţi în meseria de somelier este de aproximativ 10.000 la nivel naţional, aceştia putând opera pentru producătorii de vinuri, comercianţi, retaileri şi continuând cu industria de hoteluri şi restaurante din toată România.

Criticul de vin Cătălin Păduraru consideră că piaţa turistică din România ar putea creşte semnificativ dacă vom şti să oferim servicii complete.

„Piaţa ar putea creşte şi am lua mai mulţi bani pe cap de turist dacă am şti să-i oferim turistului servicii complete. De exemplu, în Bucovina este un potenţial turistic imens, dar o ofertă comercială şchioapă pentru că după bulzul şi tochitura moldovenească ajungem la o oferta mediocră de vinuri. Dacă tot avem turistul acolo, hai să-i facem cunoştinţă cu România într-un mod plăcut şi rapid, pe care eu îl denumesc export de pe loc oferit străinilor care vin aici şi consumă turism în România. Din păcate încă ne tot ne chinuim să exportăm pe pieţe unde nu avem de fapt nicio şansă”, a spus Cătălin Păduraru, degustător autorizat de vin.

Potrivit preşedintelui Asociaţiei Degustătorilor Autorizaţi din România (ADAR), Dan Boboc, elementul fundamental este acela că orice produs, dar mai cu seamă vinul, trebuie să aibă o poveste ataşată, „povestea îţi face mai mult de jumătate din preţ şi este cel mai bun subiect de marketing”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.