Cum să compari costurile unei maşini electrice cu una pe benzină

0 12

– Maşinile electrice continuă să pătrundă pe piaţa auto în ciuda obstacolelor pe care le întâlnesc într-o lume dominată încă de automobilul alimentat cu benzină

Unii oameni pun o întrebare simplă, dar excelentă, deoarece reprezintă esenţa motivului pentru care maşinile electrice se mişcă atât de încet în încercarea de a “fura” din cota de piaţă a maşinilor convenţionale, dependente de combustibil: “Maşinile electrice nu funcţionează pe bază de aer. Cât costă să călătoreşti un kilometru pe autostradă şi în oraş?”. Nu s-a făcut publică nicio cifră exactă care să permită o comparaţie cu maşinile pe benzină, relatează Greatenergychallengeblog.com.

De fapt, guvernul SUA are de mult timp un website, http://www.fueleconomy.gov, care permite consumatorilor să facă exact acest tip de comparaţie. Folosind cifrele de eficienţă energetică disponibile pe acest site şi informaţii privind taxele, este uşor de observat că alimentarea unei maşini electrice este mult mai ieftină decât umplerea rezervorului cu benzină.

Şi totuşi, nu este suficient pentru a compensa preţul actual de cumpărare a unei maşini electrice.

Dar să luăm un exemplu. Nissan Leaf: specialiştii au estimat că are nevoie de 34 KWh pentru a călători pe o distanţă de 160 de kilometri. Luând ca exemplu preţul mediu al electricităţii din SUA de 12 cenţi pe KWh, asta înseamnă 4,08 dolari pe distanţa respectivă.

Maşina Hyundai Elantra din 2012, un vehicul popular, destul de eficient, pe benzină, atinge 46 de kilometri/galon (3,7 litri) în oraş şi 64 de kilometri/galon pe autostradă. Folosind preţul mediu pe benzină, tot din SUA (3,83 dolari pentru benzina premium), reiese un cost de 13,20 dolari pentru 160 de kilometri în oraş, în timp ce pe autostradă preţul este de 9,58 dolari.

Aşadar, alimentarea vehiculului pe benzină are un cost mai mult decât dublu faţă de alimentarea unei maşini electrice.

Însă, preţul iniţial de cumpărare al unei maşini electrice Nissan Leaf este de 37.250 de dolari şi este cu 44% mai mare decât al Hyundai Elantra, care se ridică la 20.595 de dolari, în funcţie de preţul de comercializare sugerat de producători.

Ar fi nevoie de aproximativ şase ani pentru ca economiile la preţul combustibilului maşinii electrice să amortizeze diferenţa din preţul de cumpărare, în funcţie de obiceiurile de conducere ale fiecărui şofer şi de preţul actual al benzinei.

Doar dacă preţul benzinei creşte şi mai mult decât în prezent, consumatorii ar obţine o amortizare într-un timp mai scurt.

Acestea sunt calculele economice reale din spatele anunţului făcut de Toyota săptămâna trecută, prin care a arătat că va reduce drastic obiectivele de producţie a maşinilor electrice, şi a analizelor pesimiste privind cota de piaţă a maşinilor electrice.

Calculele pot fi, bineînţeles, diferite în alte ţări. Preţul mediu al benzinei în Europa este de aproximativ 1,6 euro/l datorită unor politici fiscale agresive, ceea ce ar putea face ca amortizarea maşinilor electrice să fie mai rapidă. Însă preţurile acestor maşini ecologice sunt şi mai mari în Europa. Totodată, pe parcursul unui an, europenii conduc mult mai puţin decât şoferii americani, factor care ar avea tendinţa să crească perioada de amortizare.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata