De câţi germani este nevoie pentru a analiza un camion chinezesc?

0 16

– Această maşină a fost adusă din China, unde a fost cumpărată de la cel mai mare fabricant auto din ţară, CIMC. Arată exact ca tipul de maşină pe care un copil ar desena-o: roşu aprins, foarte lungă, foarte înaltă şi cu roţi masive. Totul de la acest vehicul este puţin prea mare pentru majoritatea drumurilor europene.

Camioneta are o lungime de aproape 14 metri şi cântăreşte 7,5 tone, ceea ce o face cu 1,5 mai grea decât un vehicul asemănător nemţesc. Însă, avantajul este că poate suporta o încărcătură de 50-60 de tone, adesea întâlnită în China, dar pe care suspensiile normale folosite la maşinile europene nu ar putea să o susţină.

Zilele vehiculului chinezesc sunt numărate. Maşina se află la centrul de testare Schmitz Cargobull din Altenberge, iar inginerii marelui producător german de camioane de transport o vor desface complet.

Compania germană vrea să îşi lanseze produsele pe piaţa chinezească şi trebuie să înţeleagă ce tip de camioane sunt vândute acolo.

Cu mărci precum Schmitz Cargobull, dar şi Krone şi Koegel, Germania este una din cele mai mari naţiuni producătoare de camioane de transport din lume. Anul trecut, această ramură a industriei a avut o cifră de afaceri de peste opt miliarde de euro.

Între ianuarie şi iunie anul acesta, Schmitz Cargobull, care produce semiremorci, platforme şi remorci cu podea glisantă, basculante şi corpuri mobile, a produs 26.585 de vehicule, ceea ce înseamnă cu aproximativ 2% mai mult decât anul trecut.

Compania de dimensiuni medii are succes deoarece a adaptat metode de producţie din industria auto, în special din Japonia, la industria camioanelor, ceea ce i-a adus avantajul enorm de a putea asambla un camion în câteva minute.

Însă companiile germane nu sunt mai puţin afectate de contextul economic decât alţii, iar vânzările mai mici încetinesc ritmul de lucru la linia de producţie.

Deşi Ministerul German al Transporturilor spune că transportul camioanelor ar trebui să crească cu 50% între 2010 şi 2025, cifrele reale din sector sunt cu mult mai scăzute decât aşteptările oficialilor.

Aşa că majoritatea companiilor privesc spre Asia unde şansele de creştere sunt semnificative.

  • Chiar şi la Volkswagen se fac “analize ale produselor străine”

În cazul Schmitz Cargobull, compania s-a angajat deja într-un parteneriat cu o societate chineză, First Automotive Works (FAW), cel mai mare producător de motoare diesel, autobuze şi camioane din China.

Fiecare companie deţine 50% din acţiunile noii societăţi mixte. Dacă totul merge conform planului, aceştia vor produce primele camioane în 2014. Trei ani mai târziu, fabrica Wuang ar trebui să producă 30.000 de vehicule.

Aşadar, distrugerea camionetei chinezeşti la Altenberge are un motiv creativ. “Vrem să cunoaştem în detaliu cum sunt construite în China camioanele de acest tip, şi care este soluţia pentru a avea o asemenea capacitate de susţinere a încărcăturii”, a spus şeful centrului de testare, Michael Wildhagen.

În construcţia de maşini, preluarea anumitor idei de la un producător la altul nu este considerată dezonorabilă, atâta timp cât nu se încalcă nicio lege. La Volkswagen, există peste 60 de muncitori implicaţi în “analiza produselor străine”, aşa cum numeşte compania respectivul departament.

La Schmitz Cargobull, în jur de 12 tehnicieni fac acelaşi lucru. Iar în cazul camionetei chinezeşti, descoperirile includ zeci de benzi groase de oţel montate între ax şi podea care ajută vehiculul să poată căra o încărcătură dublă faţă de camioanele europene.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata