Alimentaţia ta conţine prea puţin calciu?

0

Dacă alimentaţia ta conţine prea puţin calciu, atunci riscul de a dezvolta o afecţiune hormonală care poate cauza fracturi ale oaselor şi pietre la rinichi, creşte foarte mult, relatează Bbc.co.uk.

Hiperparatiroidismul (PHPT) afectează una din 800 de persoane şi este cel mai des întâlnită la femei, în special în perioada de după menopauză.

Echipa de cercetători care a realizat o analiză a acestui aspect sugerează că prin creşterea aportului de calciu, riscul de a dezvolta această boală devine mai mic. Adulţii au nevoie de aproximativ 700 de miligrame de calciu pe zi.

PHPT este cauzată de glanda paratiroidă supraactivă care secretă prea mulţi hormoni paratiroidieni. La fel ca şi în cazul problemelor osoase şi de rinichi, există sugestii potrivit căroră PHPT este legată de un risc crescut de dezvoltare a unei presiuni arteriale ridicate, a problemelor cardiace şi a accidentelor vasculare.

Echipa americană de la Spitalul pentru Femei din Brigham a analizat 58.300 de femei care făceau parte din cadrul unui studiu ştiinţific în curs de desfăşurare mult mai larg. Toate participantele aveau vârste cuprinse între 39 şi 66 de ani în 1986, atunci când studiul a început şi nu aveau niciun istoric legat de PHPT.

Femeile au completat chestionare alimentare la fiecare patru ani, pentru a înregistra cât de frecvent mâncau anumite alimente şi suplimente, inclusiv calciu.

În decursul acestei perioade de 22 de ani, 277 de cazuri de PHPT au fost confirmate.

Cercetătorii au împărţit toate femeile în cinci grupuri, în funcţie de aportul de calciu al fiecăreia. Aceştia au ţinut cont de factori precum vârsta, masa corporală şi etnicitatea.

În urma analizei ştiinţifice s-a descoperit că cele cu un aport alimentar ridicat de calciu aveau cu 44% mai puţine riscuri de a dezvolta PHPT, în comparaţie cu grupul care avea cel mai mic aport de calciu.

Echipa condusă de doctorul Julie Paik, a spus: “Un aport de calciu ridicat este asociat în mod independent cu un risc redus de dezvoltare a hiperparatiroidismului la femei.”

James Norman, de la centrul Normam pentru Paratiroidă din Florida, a adăugat că suplimentele de calciu zilnice în “doze modeste” sunt capabile să furnizeze “mai multe beneficii decât riscuri”. Însă experţii din Marea Britanie au precizat că oamenii ar trebui să îşi obţină calciul necesar din alimentaţie. Laptele şi alte produse lactate, nucile şi peştele, cum ar fi sardinele, sunt surse alimentare foarte bune de calciu.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.