Bine ai venit în cel mai prost hotel din lume!

0 23

Motto-ul hotelului exprimă foarte clar situaţia acestei afaceri: “Ne dezamăgim cu mândrie clienţii de peste 40 de ani”. O cameră de hotel murdară sau o toxiinfecţie alimentară se numără în mod sigur printre dezamăgirile care îţi pot strica o călătorie. Însă, pentru Hotelul Hans Brinker din Amsterdam, aceste lucruri sunt o parte din politica de marketing, şi de aceea este poreclit “cel mai prost hotel din lume”, relatează Worldcrunch.com.

Unitatea lowcost s-a bucurat de 16 ani de succes datorită publicităţii negative. Această abordare a atras în mod regulat turişti care vor să vadă cu ochii lor dacă acest loc este într-adevăr atât de groaznic pe cât susţine că este.

O “înştiinţare” de pe websiteul hotelului spune că oaspeţii se cazează acolo “pe propria răspundere şi hotelul nu este responsabil pentru toxiinfecţie alimentară, căderi psihice, boli incurabile, membre pierdute, otrăvire sau iradiere, ciumă etc.”.

Websiteul descrie hotelul Brinker ca fiind “un motel ieftin, murdar, rece, slab luminat”, care oferă “un pat ruginit într-un dormitor cu o formă ciudată” şi “apartamente spectaculos de neîncăpătoare, fără televizor, pat dublu sau acces gratuit la zona piscinei inexistente”.

Este acest lucru o dovadă a unei sincerităţi dureroase sau o strategie de marketing inteligentă? Nimeni nu a murit de ciumă la Brinker (încă), dar un lucru este sigur: condiţii mai proaste şi mai mizere ar fi greu de găsit. Şi totuşi, turiştii continuă să se cazeze acolo.

“Unele persoane îşi aduc saci de dormit cu ei”, spune managerul de marketing Dave Bell. “Aceştia sunt surprinşi de faptul că avem saltele, şi astfel primim din partea lor o evaluare pozitivă”, adaugă acesta.

Ei bine, uneori. Siteuri de evaluare a hotelurilor spun o altă poveste: personal ignorant, mic-dejun groaznic, gândaci, prosoape mici şi murdare, duşuri nefuncţionale, fire de păr, lenjerie de pat ruptă, colac de WC lipsă.

  •  Discutabil, dar funcţional

 Însă oaspeţii nu se plâng, deoarece până la urmă hotelul îşi ţine promisiunea. Potrivit lui Bell, “privim lucrurile prin prisma faptului că, pentru Brinker, o evaluare proastă este o evaluare bună.”

De asemenea, preţul pentru o noapte de cazare este imbatabil, 22,50 euro fiind cea mai ieftină opţiune, într-o cameră cu opt paturi. Fiecare cameră are un WC şi un duş. “Calitatea duşului este discutabilă, dar în mod normal acestea funcţionează”, adaugă Bell.

Unitatea de cazare este numită după personajul unui basm, Hans Brinker, un băiat olandez care şi-a băgat degetul în crăpătura unui dig pentru a opri o scurgere şi, astfel, a oprit o inundaţie.

Hotelul se mai laudă cu “o curte de ciment”, “cantină deschisă intermitent” şi “un bar la subsol, cu lumină difuză şi fără aer proaspăt”.

 “Adesea poţi găsi hotelul nostru ca fiind catalogat drept «cel mai prost hotel din lume», însă de fapt este un hotel mai mult sau mai puţin curat într-o zonă centrală”, spune Bell. “Desigur că are şi părţile sale proaste, cum ar fi instalaţiile sanitare proaste, privelişti ale pereţilor clădirii alăturate şi personal de curăţenie care trezeşte oaspeţii la ore dureros de matinale”.

Şi totuşi, cum reacţionează hotelul în cazul unor reclamaţii mai serioase? Nu reacţionează în niciun fel.

În loc să se realizeze îmbunătăţiri costisitoare, politica hotelului este de a privi reclamaţia respectivă drept un punct în plus de marketing. Potrivit lui Bell, “oricine rezervă o cameră la Brinker ştie la ce să se aştepte”.

“De fapt, afacerile hoteliere, cu obsesia lor de a îndrepta lucrurile, ar putea de fapt învăţa un lucru sau două din această strategie”, încheie Bell.

[nggallery id=90]

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.